כלכלה נבונה היא תחום העוסק בתכנון תקציבי נכון בבית ובעסק בדגש על איזון ההוצאות והכנסות, שקיפות הפעילות הכלכלית, פעילות לפי מודלים פיננסיים חשובים ודירוג סדר העדיפויות בהתאם לערכים חשובים לעומת מותרות בהן ניתן להפחית כדי להגיע לתקציב מאוזן. מתכוננים לקראת אירוע? היום נלמד על שיטת הרמזור בתכנון תקציבי לקראת אירוע ואיך פופים כפתרון ישיבה זול ונוח מתכתבים עם המודל בצורה מושלמת. חוסכים כל הדרך לאירוע.

מתכוננים לאירוע מראש

למעשה, למרות שהיומיום שלנו מוצף בבלת"מים וסיטואציות הנוחתות במפתיע, רוב האירועים המשמעותיים בהחלט צפויים מראש. עומדים לחגוג בר מצווה לבן? כידוע, הוא לא נולד אתמול, קדמו לאירוע 13 שנים בהם ניתן היה להיערך תקציבית כדי לקיים אירוע מבלי לזעזע את המערך המשפחתי הכלכלי. כך גם בת מצווה ואפילו חתונה אינם אירועים שנופלים כרעם ביום בהיר, קדמו להם שנות המתנה בהם ניתן היה להתארגן בצורה מושכלת ולהגיע ברוגע ליום הגדול אולי אף עם קצת עודף בכיס. 

העקרון הראשון שצריך להנחות אותנו בהערכות לקראת אירוע הוא חשיבה ותכנון מוקדמים ככל האפשר. זה נכון, 30,000 ש"ח הם לא סכום שבא ברגל וגם משפחה מבוססת עלולה להתקשות בגיוס סכום נזיל כזה ביום אחד. עם זאת, בחיסכון על פני 10 שנים מדובר בסה"כ בסכום של 250 ש"ח לחודש – לכל הדעות סכום שניתן לעמוד בו ברוב רובם של המקרים. כך ניתן להגיע לאירוע עם תכונית חיסכון מדויקת שבה סכום המאפשר ביצוע אירוע בסטנדרטים אליהם אתם רגילים.

מהי שיטת הרמזור?

שיטה נוספת לניהול תקציב נכון לקראת אירוע היא שיטת הרמזור. מודל זה דוגל בחלוקה של תקציב האירוע לפי צבעי הרמזור: אדום, צהוב וירוק. תחת הכותרת האדומה עלינו לשייך את כל ההוצאות הבסיסיות באירוע בלעדיהם לא ניתן לקיים את האירוע כגון: שכירת לוקיישן, אוכל למוזמנים, תוכנית ומתנה. ברשימת ההוצאות הצהובות נשים הוצאות נצרכות שאינן חובת המציאות כגון עיצוב האירוע, פרחים, בגדים בסטנדרט גבוה, מזכרות ועוד. ואילו תחת הצבע הירוק נציג את ההוצאות שלפי השקפתנו ניתן לוותר עליהן כגון: צילום מגנטים, עיצוב פרחים בומבסטי או תזמורת של מספר כלים. 

באופן כזה נוכל למיין את ההוצאות ל-3: ההוצאות החשובות לנו באמת, ההוצאות בהם נוכל לקצץ ולהתפשר וכן הוצאות שאפשר לנער כליל מסל התקציב. בסוף התחשיב נוכל לאמת עם עצמנו מהם הדברים בהם נרצה להשקיע ומה נוכל שלמור להזדמנות אחרת. 

כמובן שלאחר מיפוי הצרכים לצד איתור הדברים המיותרים לנו, נוכל לבצע סקר שוק ולמצוא היכן מוצעים שירותים זולים יותר ואיפה ניתן לחסוך בתוך מסגרת הצרכים שלנו לקראת האירוע. שימו לב שגם בתוך הצבע האדום המסמל את הוצאות המאסט ניתן להגדיר מספר גוונים של אדום ולדרג בשיטת הרמזור גם סעיפים אלו. בצורה כזו נוכל להגיע לנוסחה בה אנו לא מוותרים על השירותים החשובים לנו בהתאם לערכים לפיהם אנחנו פועלים (חברתית ואישית) ומנגד, לא מבזבזים נתחים מהתקציב על הוצאות שלא משרתות את מטרת האירוע.ניתן דוגמה מהשטח: ארגון מסיבת יום הולדת לילדים ברמה גבוהה דורשת התארגנות מראש גם מבחינה תקציבית, בשיטת הרמזור נציב את הצורך בפתרונות ישיבה כצורך הכרחי הצבוע באדום, עם זאת נוכל למצוא פתרונות ישיבה זולים ואטרקטיביים במיוחד שיתנו טוויסט משמעותי בעיצוב האווירה והחלל ומנגד יגרמו לנו להימנע משכירת פתרונות ישיבה מהוקצעים. חברת כיפלנד – אטרקציות לאירועים מציעה פופים צבעוניים כפתרונות ישיבה מושלמים לילדים ובני נוער ומאפשרת לכם לחסוך כסף ולהכפיל את רמת ההנאה. 

חלוקת תקציב נכונה – לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה

אחת מהשיטות המפורסמות והיעילות ביותר לניהול תקציבי נכון, היא חלוקה של עוגת התקציב ל-3 נתחים ביחס של: 50/30/20. להלן פירוט המרכיבים בכל חלק מעוגת התקציב:

50% הוצאות קבועות

תחת החלק הזה חשוב לכלול הוצאות קבועות כמו תשלומי משכנתא והחזרי הלוואות, הוצאות על קניות חודשיות של מזון, שכירות דירה וכדומה.

30% הוצאות שוטפות 

הוצאות שוטפות כוללות ביגוד, הנעלה, חוגים קורסים וכל מה שמעבר להוצאות הקבועות.

20% חיסכון 

כדי לנהל שגרת חיים רגועה בידיעה שלא כל בלת"ם יערער את שיווי המשקל הכלכלי של המשפחה, חשוב לחסוך 20% מהכנסות החודשיות למטרות חיסכון. מומלץ מאוד לחלק את החסכונות לחיסכון נזיל וחיסכון לטווח ארוך. הכסף הנזיל ישמש ל"סתימת חורים" בתקציב החודשי השוטף והחיסכון לטווח הארוך והבינוני ישמש למימוש מטרות שונות כגון לימודים, חיסכון לדירה ועוד. 

קיצוץ רוחבי – שיטה נוספת לחיסכון לקראת האירוע

בהתאם לחלוקה של מבנה התקציב ניתן לבצע לקראת האירוע קיצוץ רוחבי בכל ההוצאות בהן ניתן להפחית, לדוגמה: מסעדות, ביגוד ופינוקים נוספים הקשורים באירוע ושאינם קשורים באירוע. פופים להשכרה עשויים לחסוך למשל קנייה של פינות ישיבה לקראת אירוע בחצר הבית. האפשרות של קיצוץ ההוצאה ושכירת פופים במקום, מאפשרת התמודדות עם הוצאה חד פעמית קטנה יחסית מבלי לדאוג לאחסון ותחזוקה בצורה ממושכת. זה מוביל אותנו לשיטה נוספת בחיסכון לקראת אירוע:

מציאת אלטרנטיבות

לכל משפחה צרכים רבים ושונים הנדרשים להסתנכרן עם מסגרת התקציב בשאיפה שלא לחרוג ממנה. מה עושים כשהתקציב מסרב להתמתח עוד, אבל הצרכים גדלים? כאן ניתן לחפש חלופות זולות יותר לכל מטרה: מעוניינים לצאת למסעדה? ניתן ליהנות מחוויה משפחתית דומה בפיקניק עשיר בפארק בסמוך לבית. הילד חולם על יום הולדת מושקע בלונה פארק? ניתן לשכור כאלטרנטיבה מתנפחים מיוחדים ופופים כפתרונות ישיבה ולהפוך את החצר ללונה פארק בזעיר אנפין. 
חברת כיפלנד אטרקציות לאירועים מציעה מגוון סוגי פעילויות אלטרנטיבות במחירים משתלמים שיחליפו בהצלחה חלומות גרנדיוזיים בסכומים גבוהים: פופים להשכרה במקום פתרונות ישיבה בסטייל גבוה, דוכני מזון במקום אירוע במסעדה ושולחנות משחק במקום אתר בילוי יקר. זה הזמן להיכנס לאתר של כיפלנד ולמצוא חלופות חסכוניות לחלומות הגדולים שלכם. אל תדאגו, נציגי השירות של כיפלנד לא יתנו לאירוע שלכם להיות פחות ממושלם גם בהתאם למסגרת תקציב מצומצמת, לא תאמינו לאיזו הנאה אפשר להגיע גם מארגון אירוע בקונספט ביתי!

כיפלנד השכרת פופים ואטרקציות לאירועים – חוסכים ומחייכים

מי אמר שכדי להפיק אירוע מושלם ולגרום לאורחים שלכם ליהנות באקסטרה אתם צריכים לפשוט את הרגל? חברת כיפלנד אטרקציות לאירועים, מתמחה בהתאמת אטרקציות לכל סוגי האירועים בדגש על מוצרים איכותיים וחלופות חסכוניות לפעילויות יקרות יותר. כאן תוכלו לשכור מתנפחים, למצוא אטרקציות לבר מצווה ואטרקציות לבר מצווה במגוון סגנונות ולבנות תוכניה אטרקטיבית במסגרת תקציב שנאמנה ליכולות שלכם. 

הדרך לאירוע בלי לחרוג ממסגרת התקציב – סיכום

השאיפה של בעלי אירועים באשר הם היא לצלוח את הפקת האירוע במקסימום הנאה ובמינימום הוצאות. כדי להגיע לאירוע מתוך רוגע ושקט נפשי מומלץ להיערך מראש, למצוא אפשרויות זולות יותר, לפתוח ראש לאלטרנטיבות חסכוניות ולהתארגן עם חלוקת תקציב נכונה. באמצעות חשיבה ותכנון אסטרטגי מתאים תוכלו לחסוך לקראת האירוע ולהפיק מסיבה מושלמת בלי לחרוג מהתקציב. מוזמנים להיכנס לאתר של כיפלנד ולאתר את האטרקציות החסכניות בשבילכם שימקסמו את האירוע בלי לגבות מכם מחיר יקר מדי.