מתנפחי מים להשכרה נועדו כדי לספק הנאה רבה לילדים בהשתתפות במסיבה, אירוע או קייטנה ולא על מנת שיסתיימו בפציעה חלילה. לכן, בבחירת מתנפחי מים להשכרה חשוב מאוד לשמור על דגשי הבטיחות על מנת להימנע מטביעות ופגיעות שונות בקרב המשתתפים ומפעילי המתקן. כאן במאמר נעסוק בכללי הבטיחות המתחילים עוד בבחירת מתקן מתנפח הכולל פעילות עם מים ונמשכים לאורך הפעילות. מתנפחי מים להשכרה – חוקי בטיחות שחיוני לדעת.

 

1. בחירת חברה אמינה לאספקת מתקנים מתנפחים

בטיחות המשתמשים במתנפחים עם מים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של המזמינים את המתקנים. בשלב הראשון יש לבחון האם החברה המספקת את המתקנים משווקת מתנפחים העומדים בתקני הבטיחות וכן האם היא מבצעת בקרת איכות ובדיקות חוזרות לפני השכרת מתנפחים ללקוח נוסף.

בדיקות בטיחות קבועות לפני כל השכרה ימנעו תקלות טכניות ובטיחותיות כגון: חור ביריעה ממנה עשוי המתקן, בעיה במפוח או בנקודת החיבור לחשמל ועוד. בעיות אלו תיפתרנה מבעוד מועד בביצוע ביקורות תמידיות ובכך תימנענה עוגמות נפש ופגיעות של המשתמשים.

אגב, חברות מקצועיות להשכרת מתנפחי מים להשכרה תשווקנה מתקנים העשויים מחומרים משובחים ותפורים בטכנולוגיות מתקדמות, בצורה כזו הן תפחתנה למינימום את התקלות האפשרויות בכל שימוש במתקנים כך שתיקונים יידרשו רק לעיתים נדירות.

 

2. בחנו את גודל המתקן ואת כמות המשתמשים אותה הוא מאכלס בו זמנית

שימו לב כי בהזמנת מתנפחי מים להשכרה עליכם לבדוק מהן המידות שלו וכמה ילדים יכולים לקפוץ/לגלוש/לשהות בו באותו זמן. שימו לב כי צפיפות יתר במתקנים מתנפחים בכלל ובמתקנים מתנפחים עם מים בפרט, עלולה לגרום לפגיעה ופציעה. בחרו במתנפחים בגודל מתאים והקפידו על מספר ילדים מדויק בכל סבב של שימוש במתקן.

 

 3. בחרו בסוג מתנפח לפי גיל הילדים

מתקנים מתנפחים נחלקים למספר סוגים לפי גיל המשתמשים: מתנפחים לגיל הרך, מתנפחים לילדים, מתנפחים לנוער ומתנפחים לצעירים. חשוב להזמין את סוג המתנפחים בהתאם לגיל המשתתפים באירוע. חוסר התאמה עלול לגרור פציעות עקב גובה לא מתאים, מרחק גדול מדי בין המגלשה לשפת הבריכה וכדומה.

 

4. בחרו במתנפחים יציבים והתקינו אותם לפי ההוראות

לצורך שמירה על בטיחות השימוש במתקן יש לבחור במתקנים יציבים מאוד בעיקר אם הם נועדו להיות ממוקמים על שפת הבריכה. בנוסף, חשוב מאוד למלא אחר הוראות הקמת המוצר כך שלא יווצר מצב בו הוא עלול להתהפך אל תוך המים.

 

5. פקחו על הפעילות בזמן אמת לכל אורך השימוש במתקן

מתקני מתנפחים הכוללים פעילות עם מים מחייבים בהשגחת מבוגר צמודה. נוסף על כך, אם הפעילות כוללת שימוש בבריכה חובה על המארגנים לדאוג לנוכחות של מציל מוסמך במקום. שמירה על הנחיות אלה עשויה למנוע מקרי טביעה בבריכה ובמתקנים המשלבים שימוש בבריכה. שימו לב כי גם בבריכות בהן פני המים נמוכים – אין להקל ראש ויש לדאוג לשירותי הצלה במקום. הרציונל מאחורי כללים אלו מתבסס על העובדה שטביעת פעוטות עשויה להתרחש גם בבריכות נמוכות ואף במאגרי מים מינימליים. מסיבה זו יש להשגיח על הילדים בשבע עיניים בכל זמן של פעילות המערבת שימוש במים ובבריכה.

 

6. התחשבו במזג האוויר

אין להשתמש במתנפחים עם מים בשטח-חוץ בימים גשומים או סוערים וכן בימים חמים מאוד. ימים בהם יש רוח חזקה או גשמים עזים עשויים לחשוף את המשתמשים לסכנות של נפילה, פציעה והתקררות במקביל לשימוש בימי שרב העשויים לחשוף את המשתמשים לסכנת התייבשות ואיבוד נוזלים. השתדלו לתאם את מועד הזמנת המתנפחים לימים בהם מזג האוויר מאוזן ומאפשר שהייה בטוחה בחוץ. במקרים בהם מזג האוויר סוער או חם מדי, העדיפו שימוש במתנפחים בשטח בתוך מבנה.

 

7. בדקו האם חברת ההשכרה מציעה ביטוח על שימוש במתנפחים

שימו לב כי חברות השכרה שונות מציעות כיסוי ביטוחי למקרים של פגיעה בגוף או ברכוש. כיסויים אלו עשויים לבטח אתכם כמארגני אירוע מפני תביעות שונות הקשורות בשימוש במתקנים מתנפחים.

 

8. הרחיקו את הילדים ממקור החשמל

מתנפחים ניתנים לשימוש בהתאם לחיבור לחשמל או גנרטור. בכל מקרה של הפעלת מכשיר מתנפח יש להרחיק את הילדים מאזור החיבור לחשמל ולדאוג למניעת התקרבות לאזור החיבור לאורך כל הפעילות. שימו לב כי אם הפעילות מתבצעת בחוץ יש לדאוג לגנרטור איכותי שיחליף את מקום מקור החשמל.

 

9. דאגו לשתייה קרה למשתתפים

כמארגני אירוע הכולל שימוש במתנפחים חשוב שתדאגו להקים אזור שתיה ובו בקבוקי מים קרים לטובת המשתתפים. שימוש במתנפחים כולל הוצאת אנרגיות רבות ולכן שתיה קרה ומרעננת תסייע לפעילות בטוחה וכיפית עבור המשתתפים ללא סכנה של התייבשות.

 

10. וודאו שהמשטח עליו ממוקם המתנפח יציב ויבש

כדי למנוע סכנת החלקה והתהפכות של המתקן, חשוב לדאוג למשטח יבש ויציב שאינו חלק מדי על מנת שיהווה בסיס איתן להצבת המתנפח. הימנעו מבחירת אזור רטוב, חלקלק או אזור בשיפוע ממנו עלול המתנפח להתהפך או ליפול.

 

11. הקפידו על עליה למתקן בגרביים בלבד

כדי למנוע בלאי וקרע במתקנים המתנפחים הנחיות השימוש במתקנים כוללות שימוש ללא נעליים. הנחו את המשתמשים להסיר את הנעלים לצד המתקן. שימו לב כי אם מדובר באזור מחליק יש לדאוג לרצף את המשטח עליו עוברים המתנפחים בשטיח יבש ויציב.

 

12. חשוב: דאגו שיהיה בשטח איש צוות בעל ידע בעזרה ראשונה

שימו לב כי כל פעילות עם מים מחייבת שהיה בשטח של איש מקצוע בעל ידע בתחום העזרה הראשונה. אם מדובר באירוע מטעם מוסד חינוכי שחוב מאוד שאחד המורים או המדריכים ידע להגיש עזרה ראשונה בשעת הצורך, כיוון שלא ניתן למנוע ב-100% פציעות במהלך שימוש במתנפחי מים. מגיש עזרה ראשונה יוכל לזהות נפגעים בזמן אמת, להגיש להם טיפול ראשוני מתאים ולהזעיק צוות רפואי מקצועי במקרה הצורך.

 

איפה ניתן להזמין מתנפחים לשימוש בטוח?

חברת כיפלנד – אטרקציות לאירועים משווקת מגוון סוגי מתנפחים לכל הגילאים הכוללים פעילות עם מים. המתנפחים עוברים בקרת איכות, מיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומציעים חוויית שימוש אטרקטיבית תוך מזעור רמת הסיכון למינימום. מדובר במתנפחי איכות בנבדקים לפני כל שימוש ואינם מסכנים כלל את המשתמשים בהם.

חברת כיפלנד התאימה עד היום מתנפחים עם מים עבור אטרקציות לבת מצווה, אטרקציות לבר מצווה, אטרקציות לימי גיבוש לעובדים ולעוד מגוון אירועים תוך שמירה על בטיחות מלאה של המשתמשים. להזמנת מתנפחים בטוחים צרו קשר עכשיו עם כיפלנד והזמינו חוויה מרעננת בראש שקט ובלי לקחת סיכונים.

כך תמנעו אסון: 12 חוקים שאסור לעבור עליהם בהזמנת מתנפחי מים להשכרה
כך תמנעו אסון: 12 חוקים שאסור לעבור עליהם בהזמנת מתנפחי מים להשכרה