כדי שחוויית השכרת מתנפחים תהיה חיובית ולא תיגמר בפציעה חלילה של אחד המשתמשים, חשוב מאוד לבדוק כי המתנפחים יוצרו בצורה בטוחה וכן שהשימוש במתקן נעשה באופן הראוי ללא נטילת סיכונים מיותרים, כאן במאמר נספק את הדגשים הנכונים לבחירת מתקן מתנפח בטיחותי ולשימוש מדויק בו לאירוע נעים, כיפי ובטוח.

 

איך נדע שהמתנפחים אותם אנו מזמינים יוצרו בצורה בטיחותית?

בהזמנת מתנפחים חשוב מאוד לברר איך יוצרו המתקנים, ממה יוצרו והאם הם בטוחים לשימוש על ידי ילדים. כאן בהמשך נפרט על דגשי בטיחות בייצור מתקנים מתנפחים:

 

תכנון מתנפחים מקצועי

ייצור מתנפחים כאטרקציה לצעירים כולל בניית אב טיפוס ובדיקתו בתדירות גבוהה על מנת להבטיח שהוא פונקציונלי מחד ובטיחותי מאידך. כמשתמשים פוטנציאליים חשוב שתבררו האם המתקן המתנפח נבנה בהתאמה לנהלי הבטיחות ולדרישות הספציפיות על פי תקנים מחמירים.

 

החומר ממנו מיוצר המתנפח

בהזמנת מתקנים מתנפחים לילדים חשוב לוודא כי הם יוצרו מחומרים איכותיים בטכנולוגיות מתקדמות והם מסיביים דיים כדי לספק משטח קפיצה ופעילות יציב למספר ילדים יחד. לרוב, מתנפחים איכותיים עשויים מ-P.V.C, ויניל או ניילון.

 

שלב החיתוך ותפירת אריגי המתנפח

חלק מבניית מתקן מתנפח כולל תפירה של אריגי המתנפח בצורה איכותית. כאן לא מספקי לבדוק את טיב החומר ממנו מיוצר המתקן אלא יש לבקר גם את אופן הייצור שלו: חובה לבדוק שחוטי התפירה עבים וחזקים ושכל חלקי המתקן מחוברים הרמטית. תפירה בלתי איכותית תגרום להתפרקות המתקן ולסיכון המשתמשים הצעירים.

 

בחינת בקרת איכות

בבואכם להזמין מתקנים מתנפחים לילדים, חשוב שתוודאו כי הם עברו בקרת איכות וכי הם נמצאו כבטיחותיים לשימוש עבור מספר הילדים כפי שנכתב בהנחיות השימוש במתקן. בקרת איכות תכלול בדיקת יציבות, יכולת נשיאת משקל ורמת עמידות המוצר לפני אספקתו לשוק.

 

הרכבה וניפוח בצורה בטיחותית

אם אתם מעוניינים בשירות הרכבה של אנשי צוות מטעם החברה המספקת את המוצר, חשוב לבחון שמדובר באנשי צוות מקצועיים ובעלי ניסיון בתחום, המרכיבים ומנפחים את המתקן היטב לשימוש נכון ובטיחותי. בהרכבה עצמית חשוב להתעדכן בהנחיות הניפוח ולהרחיק את המפוח מהישג ידם של ילדים. לאורך זמן השימוש במתנפח חשוב להשגיח שהילדים לא יתקרבו לאזור החיבור של המתקן לזרם חשמלי.

 

האם הזמנת המתנפחים כוללת הנחיות בטיחות מצורפות?

שוב, כדי להימנע משימוש לא נכון ונטרול סיכונים בזמן ניפוח המתקן ובזמן השימוש בו – חשוב לברר לגבי הוראות הפעלה ושימוש מטעם החברה המספקת את המתנפחים. חברה מקצועית לאספקת אטרקציות לאירועים תספק יחד עם כל מתנפח חוברת הוראות ברורה שתכלול הוראות הפעלה, הוראות שימוש במפוח והוראות לפירוק המתנפח ולאריזה שלו לצורך החזרה לחברת ההשכרה. שוכרים מתנפחים? אל תזלזלו בהוראות ובהנחיות הבטיחות, אלה הנחיות שיכולות להציל חיים או לפחות למנוע פגיעות וחבלות. שימו לב כי אם איש צוות נמצא במקום ומבצע את פעולת ההרכבה והפירוק – נחסכים מכם למידה וניהול של מערך תפעול המתנפחים בזמן האירוע.

 

שמירה על הילדים לכל אורך השימוש במתנפחים

ההנחיה העיקרית בשמירת נהלי הבטיחות בזמן השימוש במתקן כוללת השגחה צמודה על המשתמשים במתנפח. שימו לב כי לעולם אין להשאיר לבד ילדים במתחם מתנפחים או אף על מתקן בודד. נוסף על כך, בהזמנת מתנפח הכולל פעילות עם מים או מתחבר לברכה – יש לשקול שכירת שירותי מצל מקצועי. נוסף על כך, חשוב לפעול לפי הוראות הבטיחות ואין לאפשר שימוש במתנפחים למספר ילדים גבוה מעל המותר. במידה ומדובר במתקן הכולל מגלשה לתוך בריכה או מתנפח המהווה בריכה בעצמו – יש לדאוג לגלגלי ים או מצופים מתנפחים במטרה להגן על המשתמשים ולמנוע טביעה.

 

למדו את הילדים כיצד להשתמש במתנפחים בצורה נכונה

למניעת בלאי ותקלות בזמן שימוש במתנפחים לילדים חשוב להדריך את הילדים לפני הפעילות:

  1. הסבירו להם כי שימוש במתנפחים הוא אך ורק ללא נעליים.
  2. הדריכו אותם לא להתקרב לאזור החיבור לחשמל.
  3. אסרו עליהם להשתמש במפוח בעצמם.
  4. הקפידו על הדרכה להימנעות מביצוע סלטות וקפיצות מצידי המתקן.
  5. הדריכו אותם להימנע מטיפוס על המתקן בצורה בלתי קונבנציונלית.
  6. שתפו אותם בסיכונים הכרוכים בשימוש לא נכון במתקן.
  7. חלקו את קבוצת המשתמשים לקבוצות קטנות בהתאם למספר הילדים המותר במקביל על כל מתנפח.
  8. הקפידו על יצירת זמני שימוש קצרים כך שכל חברי הקבוצה יכול ליהנות מפעילות במתקן.
  9. הסבירו להם כי שיתוף פעולה וחלוקת המתנפחים אלו עם אלו יסייעו להם להעלות את רמת ההנאה מהמתקנים.
  10. הסבירו להם כי אין להכניס חפצים חדים או קשיחים למתקן כדוגמת מספריים או חפצים אחרים ממתכת או פלסטיק קשיח.

 

מה לעשות במקרה של פציעה במתקן מתנפח?

אין ספק כי זהירות מונעת אסון, עם זאת, לעיתים גם בזמן שימוש במתקן איכותי ובהשגחה צמודה עלולים להיגרם פגיעות שונות.

במקרה חבלה של אחד הילדים יש לקרוא מיידית לאיש עזרה ראשונה מקרב הצוות המבוגר במקום. במידה ואין במקום אנשים בעלי ידע בעזרה ראשונה חשוב שלא לטפל בנפגע אלא לחכות לעזרה רפואית. מיד עם החשיפה לפציעה חובה לקרוא לשירות מד"א.

 

להלן מספר הנחיות שחובות במקרה בו אחד מהמשתמשים נפצע בזמן שימוש במתנפח:

  • בשלב הראשון יש לבצע הערכת מצב ולמדוד את רמת הפציעה. אם נראה כי מדובר בשריטה קלה או במכה חיצונית יבשה יש להעניק עזרה ראשונה בסיסית. בכל מקרה חמור יותר יש להזעיק במהירות עזרה רפואית.
  • אם נראה כי מדובר בפגיעה חמורה בעמוד השדרה או בראש יש להימנע מכל תזוזה של הנפגע עד להגעת צוות רפואי מקצועי. במצב זה יש לפעול לפי הנחיות הצוות הרפואי בטלפון.
  • מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ רפואי גם אם הפגיעה אינה נראית חמורה וזאת כדי לוודא כי לא נוצרה פגיעה פנימית משמעותית.
  • דווחו על האירוע – אם אתם חלק מצוות חינוכי או שהשגחתם על פעילות במתנפחים לילדים מטעם מקום העבודה, חשוב לדווח על המקרה לאחראים עליכם ובכך למלא את חובת האחריות שלכם.
  • תעדו את המקרה – ככל האפשר חשוב שתתעדו את האירוע על מנת לאפשר לנפגע לתבוע במקרה הצורך את חברת הביטוח וכן כדי לבטח אתכם מפני תביעה על רשלנות.

 

לסיכום

הזמנת מתנפחים בטיחותיים לילדים היא חובה על מנת למנוע סיכונים במהלך השימוש במתקן. לקראת ההזמנה חשוב לוודא כי החברה המספקת את המוצא היא חברה אחראית ואיכותית המספקת מוצרים בטיחותיים העומדים בתקני הבטיחות הרלוונטיים. בכל מקרה של פגיעה משמעותית יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מקצועי ולתעד את האירוע. שימו לב כי חברת כיפלנד – אטרקציות לאירועים מספקת שירות השכרת מתנפחים בטיחותיים לאירועים. החברה מספקת מתקנים שיוצרו בקפידה, עברו בקרת איכות מחמירה ונבדקים לפני כל הזמנה בצורה קפדנית.

חוגגים בת מצווה? מתכננים אירוע בבית הספר? צרו קשר עם כיפלנד – אטרקציות לאירועים להזמנת מתנפחים בטיחותיים שיצמצמו את רמת הסיכון למינימום.

איך מייצרים מתנפחים בטיחותיים לילדים?
איך מייצרים מתנפחים בטיחותיים לילדים?