דוכני מזון לאירועים מגיעים כהשלמה לארוחה העיקרית או כקונספט בו הם מציעים סעודה שלמה עבור האורחים. סגנון הגשה זה מתאים במיוחד לאירועים הנושאים אופי קליל כיוון שהם מאפשרים אינטראקציה רבה יותר בין המשתתפים והרכבה אישית של מנה על פי העדפתו של כל סועד. אז, האם כדאי להכין דוכני מזון לאירועים בעצמנו או להזמין שירותי קייטרינג מקצועיים? היתרונות, החסרונות ומה שביניהם – כל מה שרציתם לדעת על דוכני מזון לאירוע הבא שלכם.

 

דוכני מזון בשיטת 'עשה זאת בעצמך'

למה כן?

להלן מספר יתרונות עיקריים הכרוכים בהכנה, עריכה וניהול של דוכני מזון לאירועים:

 

חיסכון בעלויות

הכנת דוכני מזון בצורה עצמאית חוסכת עלויות של שכירת אנשי מקצוע. כאשר אנו מזמינים קייטרינג לאירוע אנו משלמים על חומרי גלם, על שעות העסקה של שפים ועובדי מטבח, על שינוע המזון וכן על הקמה, עיצוב ותפעול הדוכנים באירוע. כאשר אנחנו נחלצים חושים לעשות זאת בעצמנו אנחנו חוסכים את העלויות של כל השירותים הללו וכן חוסכים את הפער אותה רוצה חברת הקייטרינג לעצמה בסופו של יום כדי להרוויח מהעסקה.

בשורה התחתונה: אם אתם בנויים לעבודה מאומצת: החל מהרכבת תפריט, קניות, הכנה קולינרית וכן ארגון פרויקט הדוכנים על כל מה שכרוך בו בזמן האירוע – מעולה! תוכלו לחסוך רבות לקראת האירוע.

 

טאצ' אישי

אין ספק כי דוכני מזון בהכנה אישית הם בעלי פוטנציאל רב בהתאמה לאירוע. בסופו של דבר אתם אלו שמכירים את הקהל שלכם באירוע בצורה הטובה ביותר ויודעים מה לעשות כדי שהוא יהיה מרוצה.

 

שמירה על רמת איכות גבוהה

כשאתם אלו שמכינים את האוכל ומגישים אותו באירוע, אתם שולטים על הנעשה בצורה מקסימלית מבחינת איכות המוצרים, צורת ההכנה ורמת ההיגיינה.

 

למה לא?

דרישות מיומנות, ידע, זמן ופניות

דוכני מזון בשיטת עשה זאת בעצמך דורשים ידע רב בתחום הקולינרי, זמן הכנה, מיומנויות בישול, אפייה וצילחות וכן ידע ומיומנויות עיצוב. כל אלו נגזרים מיכולות מיוחדות שאין לכלל האוכלוסייה. בנוסף, ניהול דוכני מזון דורש השקעת מאמץ וזמן בזעת האירוע כאשר רבים מבעלי אירוע מעוניינים להיות פנויים בזמן זה על מנת לארח את המשתתפים.

 

אתגרים לוגיסטיים

הקמה ותפעול של דוכני מזון דורשים התמודדות עם אתגרים שונים של שמירה על טריות, שינוע זהיר, הקפדה על רמה היגיינית גבוהה לאורך כל התהליך וניקיון במהלך האירוע ולאחריו. פעמים רבות בעלי אירוע יימנעו מלקחת על עצמם אחריות זו בשעה שהם נדרשים לנהל את האירוע עצמו.

 

דוכני מזון בשיטת 'תנו למומחים לעשות את העבודה'

למה כן?

לדעת שהאירוע בידיים טובות

חברות המספקות דוכני מזון הן חברות המציעות מקצועיות ברמה גבוהה. יש להן נסיון, מומחיות ומשאבים המותאמים לאספקת מנות קולינריות איכותיות בהגשה מהודרת. בהזמנת חברת קייטרינג מקצועית יכולים בעלי אירוע להתכונן בראש שקט לאירוע ולהגיע ללא עול אל המוגמר.

 

גיוון בהרכבת המנות

בהזמנת דוכני מזון מחברה מקצועית ניתן לבחור בין מגוון דוכני מזון ולייצר אפשרויות קולינריות מגוונות. היצע קולינרי רחב מעניק מענה למגוון רחב יותר של משתתפים ומשיג פופולריות רבה יותר בקרב האורחים. בנוסף, חברות קייטרינג מתקדמות מציעות תפריטים מותאמים גם לבעלי דרישות מיוחדות כגן: תפריט לטבעוניים, לרגישים לגלוטן וכדומה. כך אתם יכולים להתחשב באורחים שומרי משקל או בעלי מגבלות מסוימות ומאפשרים להם ליהנות באירוע שלכם גם בפן הגסטרונומי.

 

ייעול תהליכים בהכנה והגשת המנות לאורחים

כבעלי רקע, ניסיון ומיומנות – עובדי החברה המציעה שירותי קייטרינג ודוכני מזון יכולים לייעל את תהליך ההגשה לאורחים ולאפשר לאירוע להתנהל על הצד הטוב ביותר. המומחיות והניסיון העשיר מאירועים קודמים הם אלו שעושים את ההבדל בין אירוע שמתנהל בעצלתיים, 'נמרח' ואינו מספק לאורחים מענה מהיר למול אירוע ש'דופק' היטב.

 

למה לא?

עלויות גבוהות

אם אתם מעוניינים לשכור חברת קייטרינג מצוינת, לא מן הנמנע שתצטרכו לשלם לה על מנות איכותיות ולא פחות מכך על שעות עבודה ושירות. עלויות אלו עשויות להיות גבוהות ועבור מי שעורך אירוע מצומצם זה עשוי להיות שיקול מרכזי בבחירת קייטרינג פשוט או בהכנה עצמית.

 

העברת סמכויות

מפיקי אירועים שונים עשויים להתקשות בהאצלת סמכויות על גורמים חיצוניים. פירושה של פעולה זו עבורם היא סוג של חוסר שליטה בנעשה, לכן יהיו שיעדיפו לעשות הכל בעצמם ובלבד שלא יסתכנו בדוכני מזון לאירוע שלא על פי טעמם.

 

קושי בתיאום ציפיות

לעיתים, כאשר מדובר בספק חדש שאין אתו היכרות מוקדמת עלולות להיווצר חוסר הבנות משמעותיות בנוגע לתוכן המנות, אופי השירות, זמן האספקה, אופן השינוע, מחירי המנות ועוד מגוון נושאים. כאן מומלץ מאוד לסכם כל פרט מראש בחוזה ברור או להמיר עבודה מקצועית בעבודה עצמאית על הטרחה הכרוכה בה על מנת שלא לספוג טעויות מטעם חברת האספקה.

 

ויתור על הטעם הביתי

יש ובעלי האירוע מעוניינים בסגנון הגשה חמים וביתי בעיקר עבור אירועים משפחתיים ואירועים הנושאים אופי אישי. במקרים אלו יש לבצע את הדוכנים לבד או לבחור בחברת שירותי קייטרינג המספקת מזון בסגנון ביתי ועורכת דוכני מזון בקונספט חמים ואייש ללא הגשה מהוקצעת או רשמיות בזמן האירוע.

 

קושי במתן אמון

במידה ומדובר בספק חדש, לא ניתן לדעת האם הוא נאמן למילתו והאם האוכל נעשה בתהליך היגייני, האם הרכיבים טריים והאם הוא עונה על דרישות הכשרות במידה ומדובר באירוע לדתיים. במקרים אלו מומלץ לברר היטב על חברת הקייטרינג מראש, לבקש המלצות ולדאג אף לפיקוח מטעם בעלי האירוע על אופן ההכנה, על המוצרים מהם מוכנים המאכלים ועל אופן השינוע.

 

כיפלנד – ליהנות מכל העולמות

חברת כיפלנד – אטרקציות לאירועים מציעה לכם ליהנות משירות קייטרינג מוקפד ברמה הגבוהה ביותר לצד טעם ביתי, התאמה לסגנון האירוע, תפריט עשיר, אנשי צוות אדיבים ותהליך הכנה העובר בקרת איכות קפדנית.

כשאתם מזמינים דוכני מזון של כיפלנד אתם נהנים מתפריט עשיר, צוות מסור, תיאום ציפיות מלא ושירות מכל הלב לכל אורך האירוע במחיר משתלם. חברת כיפלנד מציבה לעצמה יעדים מאתגרים ועומדת בהם בהצלחה, יעדים אלו כוללים את שביעות רצון בעלי האירוע מכל שלב בתהליך: החל מעיצוב המנה, טעמה, הגשתה לאורחים, עיצוב דוכני מזון וברים בקונספט האירוע ועוד. מתכננים אירוע בקרוב? נציגי חברת כיפלנד זמינים לכם לשיחת ייעוץ מקצועית בה תוכלו לגבש נוסחה מנצחת לדוכני מזון מושלמים לאירוע קולינרי עשיר שהאורחים שלכם יתקשו לשכוח.

דוכני מזון לאירועים - האם לעשות זאת בעצמנו או להשאיר למומחים?
דוכני מזון לאירועים – האם לעשות זאת בעצמנו או להשאיר למומחים?