פטריות חימום הם אמצעי חימום פופולרי באירועים המבוסס על צריכה אנרגטית של גז או חשמל. פטריה למטרות חימום היא גוף חימום המתאים לכל סוגי החללים אבל מקובל לשימוש בעיקר בחללי חוץ. בזמן פעילות פטריית חימום מפיצה חום ברדיוס רחב בהתאם לסוג הדגם ולעוצמת מנוע החימום, פטריית חימום מהווה פתרון חימום מומלץ ומבוקשת מאוד הודות ליתרונות השונים המאפיינים את השימוש בה. כאן נוכל ללמוד כיצד פועלת פטריית חימום, אילו יתרונות מאפיינים אותה ומהם הדגשים שחשוב להכיר לפני רכישת/השכרת פטריית חימום.

סוגי פטריות חימום

פטריית חימום מבוססת חשמל

פטריות חימום חשמליות מבוססות על מנגנון המרה של אנרגית החשמל לאנרגיה תרמית. ניתן להפעיל פטרייה חשמלית בחיבור פשוט לשקע חשמל תלת פאזי ולהימנע משימוש בבלון גז וכן במהלך פעילות המכשיר לא נפלטים גזים רעילים כפי שנגרם בהפעלת פטריות חימום מבוססות מנגנון בעירה. זו הסיבה שרבים בוחרים באופציה זו שאינה גורמת לתופעות לוואי המזהמות את האוויר.

פטריית חימום מבוססת גז

פטריית חימום על גז היא מכשיר שבו מותקן בלון גז אותו יש להחליף מדי תקופה. בדומה לתנור גז ביתי, בפטרייה מותקן מבער גז המספק אנרגית חום באיכות גבוהה ובמהירות יחסית, נוסף על כך, השימוש בפטריית חימום מבוססת בעירת גז צורכת גז בכמות נמוכה כך שבלון גז יחיד יכול לספק אנרגיה לחימום למשך שעות ארוכות.

הבדלים בין סוגי פטריות חימום

פטריות החימום נבדלות ביניהן במספר פרמטרים. להלן טבלה מפורטת לסיכום המאפיינים של כל אופציית חימום:

מאפיינים/סוג פטריית חימוםצורהמשקלניידותאופן פיזור החום ומהירות החימוםצריכת אנרגיהריח
פטריית חימום על גזגמישות דקורטיבית נמוכה עקב הצורך לאחסון בלון גז בתוך מבנה הפטרייה. לרוב, רגל הפטרייה תהיה רחבה יחסית כאמצעי אחסון לבלון הגז.כבד באופן יחסי, מכיוון שמקור האנרגיה מאוחסן בתוך הפטרייה שמכילה בלון גז.פטריית חימום על גז היא בעלת תכונה של ניידות מוחלטת בהתאם לכך שאינה נדרשת להתחבר שלום מקור אנרגיה חיצוני. פטריית גז משיגה חימום איכותי הודות לפיזור אופטימלי של החום, אחידות וחום בעוצמה מירבית אותו ניתן לחוש מיד לאחר הפעלת המכשיר. צריכת גז מוגברת העומדת על פי 3 מצריכה אנרגטית בפטרייה חשמלית ולכן גם נחשבת לפתרון יקר יותר.כמכשיר המבוסס על בעירה של גז הוא מפיץ ריח אופייני. מבודר בריח שחלק מהאורחים עשויים לאהוב כי הוא מסמל ביתיות וחום, עם זאת, רבים עלולים להגדיר אותו כלא נעים.
פטריית חימום חשמליתגמישות דקורטיבית גבוהה יותר מכיוון שלא צריכה להכיל בלון גז בתוך המבנה שלה.משקל נמוך כתוצאה מחיבור חיצוני לחשמל ואפשרות לשינוע בקלות.ניידות חלקית מכיוון שהפטרייה נדרשת לעמוד בסמוך לתשתית חשמל לצורך אספקת אנרגיה במהלך הפעלת המכשיר.מנגנון החימום של פטריית חשמל הוא איטי והדרגתי יותר ומציע מקור חום ממוקד שאינו מתפזר לרדיוס רחב. צריכה אנרגטית נמוכה בהתאם לחיבור למקור אנרגיה זמין וחסכוני.פטריית חימום על חשמל לא מייצרת כל תופעת לוואי הקשורה בהפצת ריח.

לפני השכרת/קניית פטריית חימום – הדגשים החשובים ביותר

אם תעשו קפיצה לשוק פטריות החימום, במבט מלמעלה, רוב הפטריות תיראנה לכם אותו דבר. עם זאת, חשוב להבין כי קיימים הבדלים בין הדגמים ודרושה מידה של תשומת לב כדי לבחור את פטריית החימום המתאימה ביותר לצרכים שלכם. בהתאם לדגשים של התאמה ובטיחות יש לבחון את הפטריה בראי השאלה: "איפה היא תמוקם?" וכך להתאים אותה לאזור וכן "אילו אמצעי בטיחות היא כוללת?" במטרה לייצר שימוש נכון ובטוח במוצר. להלן מספר נקודות עליהן יש לתת את הדעת בבחירת פטריית חימום להשכרה או לקנייה:

האם הפטריה עומדת בתקנים?

פטריית חימום היא מוצר משוכלל המבוסס על מנגנון מתוחכם אשר בפטריית חימום על גז מייצר אנרגיה תרמית באמצעות בעירה ובפטרייה חשמלית מחמם בהמרת אנרגיה חשמלית לאנרגיית לחימום.

מנגנונים אלו חייבים להיות מיוצרים ומורכבים בצורה אחראית ומקצועית כדי להבטיח מניעת כל תקלה ובעיקר: כדי להבטיח אפס סיכונים בשימוש במכשיר.

תו התקן על המוצר הוא זה המשקף שאכן פטריית החימום נבדקה, עברה תהליכי בקרה ופיקוח ונמצאה תקינה לשימוש.

מנגנוני בטיחות

חשוב מאוד לבחור בפטריית חימום מבוססת גז שלה מנגנון בטיחות מובנה המנתק את המכשיר אוטומטית במקרה של נפילה או כל תקלה אחרת למניעת דליפת גז. בצורה כזו ניתן להשתמש במכשיר ללא חשש וליהנות מיתרונותיו הרבים מבלי לשלם במחיר הסיכון.

איפה תמוקם פטריית החימום?

בחירה בסוג פטריית חימום נכון צריכה להיעשות בעיקר בהתחשב בתנאי השטח בהם היא נדרשת לפעול. פטריות חימום נבדלות אחת מהשניה בעיקר במקור האנרגיה עליו הם מבוססים וממילא על רמת הניידות. כך חשוב לדעת שפטריות חשמליות חייבות להימצא בקרבה למקור חשמל או בסמוך לכבל מאריך עד לנקודת חיבור לחשמל. לעומת זאת, פטריות מבוססות גז אינן זקוקות למקור אנרגיה חיצוני וגמישות מבחינת המיקום שלהן. 

נוסף על כך, חשוב להבדיל בין טווחי החימום של סוגי הפרטיות: בעוד פטריית חימום על גז מפזרת חום לרדיוס גדול, הרי שפטריה חשמלית יוצרת מקור חום ממוקד. כך, אם תרצו לחמם חללים קטנים בצורה ממוקדת יש לבחור בפטריה חשמלית ואילו עבור שטחים גדולים בהם תרצו שהחום יתפזר בצורה אחידה ורחבה – יש לבחור בפטריית חימום על גז.

מאילו חומרים עשויה פטריית החימום?

אלמנט משמעותי נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא חומר הגלם ממנו מיוצר המכשיר: השימוש המרכזי של פטריות חימום נעשה בחוץ שם הפטרייה עשויה להיות שחופה למזיקים ולפגעי מזג האוויר, לכן חשוב לוודא שהמכשיר יוצר מחומרים איכותיים בשיטת ייצור חזקה ואמינה. 

רבות מפטריות החימום מנצלות את האלומיניום כחומר גלם קל, עמיד מאוד וחזק נוסף על כך שהוא נוח מאוד לתחזוקה. במידה ופטריית החימום מיוצרת מחומר גלם שונה, יש לבדוק את תכונות החומר ולוודא שניתן להשתמש במכשיר בחללי חוץ בצורה חופשית וכן האם ניתן לתחזק אותו בצורה קלה ופשוטה.

קניה או השכרה של פטריות חימום – מה עדיף?

קניה של פטריות חימום היא יקרה ודורשת טיפול ותחזוקה מתמידים. בהשכרת פטריות חימום ניתן ליהנות מעלות חד פעמית זולה באופן יחסי ולאפשר חיסכון משמעותי. אופציה זו מתאימה בייחוד עבור מי שעורך אירוע ולא נזק לשימוש יומיומי בפטריות חימום. כיפלנד – אטרקציות לאירועים, מציעה פטריות חימום איכותיות מאוד להשכרה כולל הנחייה והסבר לגבי תפעול נכון של המכשיר לאורך האירוע.

כיפלנד – פטריות חימום לאירועים לוהטים

חוגגים בחורף? מתכננים חתונה בפברואר? חברת כיפלנד כבר הכינה עבורכם מחלקת ציוד מתקדמת הכוללת פטריות חימום באיכות גבוהה מאוד המהוות מעין תנורי חימום מתקדמים על גז. בלון הגז במכשיר מוגן היטב בסגירה הרמטית עם שסתומים ייעודיים לצורך בטיחות מקסימלית. פטריות הגז של כיפלנד מפזרות חום בצורה רחבה ואחידה באמצעות הכיפה המתכתית המותקנת בראש הפטרייה. פטריית גז של כיפלנד: חום, אפקטיביות, בטיחות וחיסכון בעלות.