בין אם אתם עורכים את האירוע שלכם על חופי הים התיכון ובין הוא עומד להתרחש דווקא בחורשה אקזוטית – פינות ישיבה מפנקות הן חלק אינטגרלי מאירוע מוצלח. אם נראה לכם שכבר ראיתם הכל, יש לנו חדשות בשבילכם: עולם פתרונות הישיבה לאירועים הוא רחב וכמי שעוסקים בענף הזה כבר שנים – אנו יודעים שרק השמים הם הגבול. אז כמו שהבטחנו בכותרת, היום אנו הולכים לתת לכם טיפים מקצועיים לעיצוב פונקציונלי של חללי חוץ ופנים באמצעות פינות ישיבה בסטייל גבוה. יצירת פינות ישיבה מושלמות לאירוע: הקורס המקוצר.

עניין של גוון

אחד מהאלמנטים החזקים בעיצוב המשפיעים ביותר על נראות חללי פנים/חוץ קשור ביצירת מניפת צבעים המשלבת הרמוניה או דיסהרמוניה בצורה אסתטית. לצבע השפעה חזקה על התפיסה החזותית והוא נלכד בעדשת העין שלנו הרבה לפני (טוב, 'הרבה' במושגים של חלקיקי שניה…) שפרטים ויזואליים או תחושתיים נוספים נכנסים לתודעה.

נתונים אלה, יש בהם כדי לסייע לנו להתמקד בבחירת קשת צבעים ייעודית בעיצוב פינות הישיבה באירוע.

שימו לב כי הבחירה הקלאסית בעיצוב לרוב תייצר קונספט הרמוני בו הצבעים השונים בעיצוב החלל שייכים לאותה סקאלה ומתגבשים היטב. העין שלנו חובבת "שלום" בין צבעים וגוונים ולכן מקובל לראות פתרונות שייבה המשלבים צבעים שיש ביניהם תיאום המתכתבים היטב גם עם צבעי הנוף וצבעי השפה העיצובית של המרחב כולו.

מעצבים שירצו דווקא 'לשבור' את הקו העיצובי המעודן יוכלו להשתמש בחלוקת ה: 60-30-10. נוסחת חלוקה זו קובעת מינונים מדויקים לכל סוג גוון בחלל: 60% של צבע ניטרלי, 30% נוספים של צבע נוסף משתלב היטב עם צבע הבסיס ואילו ב-10% הנותרים ייעשה שימוש בצבע ניגודי עז כאלמנט ניגודי היוצר מימד של התרגשות בעיצוב החלל. פינות ישיבה מעוצבות יכולות להשתלב במרחב כאלמנט המשתלב בסגנון חלוקת הגוונים הכללי או להוות חלק מאותם עשרה אחוזים של צבע היוצר קונטרסט.

ריפוד איכותי לנוחות מפנקת

הבטחנו בכותרת שאנו 'עושים שלום' בין העיצוב לפונקציונליות ומסדירים אחת ולתמיד את הקונפליקט הקבוע בין יופי לנוחות. גדלנו על האמרה שבשביל היופי צריך לסבול. אמרה זו אולי נגזרה מתרבות החיים שאפיינה את המאות הקודמות וראתה בסימטריה ובכללי עיצוב נוקשים – חזות הכל. 

כיום, עיצוב מקצועי אינו נכנס לתבניות, להפך, הוא מייצר אותן. אמנות העיצוב עברה רפורמות שונות ובאופנה כמו בסטיילינג של אירועים – מקובל לשים בראש סדר העדיפויות את ערך הנוחות.

אז שימו לב, פתרונות שייבה איכותיים בהתאמה ארגונומית הם לגמרי פריט בייסיק באירוע שלכם. לא מגיע למוזמנים שבאו להשתתף אתכם באירוע לסבול מכאבי גב הודות למושב בלתי ידידותי למשתמש. כאן אנו ממליצים לעשות שימוש בפינות ישיבה מרופדות שתתנה תמיכה לגב, תהיינה מותאמות לסגנון ישיבה קליל ורפוי יותר ותספקנה ספת אירוח כיפית שהאורחים יוכלו להתיישב ולהתרומם ממנה בקלות.

כיום , באירועים רבים מקובל לשלב פוטונים ופינות זולה המשלבים מושבים נמוכים מרופדים היטב וכוללים בסיסי עץ כפריים וכריות ריפוד בקשת צבעים רחבה – מומלץ מאוד, מניסיון.

פשטות מול יוקרה – מה לבחור?

לא תמיד פשטות ויוקרה הם הפכים, לפעמים תכונות אלה עשויות לצעוד יד ביד ולהגדיר את האירוע שלכם מחדש. נוכל לפגוש היום גישות בהום סטיילינג ובעיצוב אירועים הדוגלות בשימוש בחומרים פשוטים כמו במבוק לעיצוב בסיסי פינות ישיבה וריפוד טקסטיל במרקם פשתני גס. לעיתים, דווקא קו פשוט ונטול יומרות מציג אמירה יוקרתית, בייחוד בשילוב פריטים נוספים בגוונים מטאליים שמציבים קונטרה למינימליזם הפשטני.

שימו לב לאופי האורחים שלכם כשאתם מעצבים את האירוע: האם קהל היעד שלכם מתחבר לריהוט בסגנון מפואר, עתיר דקורציה וקישוטיות? או שמא האורחים שלכם חובבים קו פשוט ונקי ודווקא בחסות פינות ישיבה בעיצוב קליל, הם ירגישו במיטבם וייהנו תחושת שייכות חזקה יותר? לשיקולכם…

מותר לכם להכניס קצת "שיגעון" בעיצוב (אבל אל תפריזו!)

שנות המאה ה-21 מתירות למעצבים להשתמש בקווים בלתי שגרתיים ובעיצובים משוגעים כדי למקסם את האווירה באירוע. אם השאיפה שלכם היא ליצור חלל שיהמם את האורחים ויגרום להם לחשוב שוב על המעטפת העיצובית בה הם שוהים, תוכלו למהול בעיצוב הכללי – קווים שוברי מוסכמות. כך לדוגמה: עיצוב כריות למושבים בצורת פרצופים, הדפסת כיתובים מצחיקים על ריפודי הטקסטיל, עיצוב קיר מרכזי בסגנון גרפיטי, עיצוב אירוע קונספטואלי בסגנון רחוב אמריקאי של שנות ה-80, פינות ישיבה המסתתרות בתוך מכוניות עתיקות ועוד כיד הדמיון והשיגעון הטובה עליכם…

צורות שונות של פינות ישיבה

אז איך תרצו את האורחים שלכם יושבים באירוע? בסידור פינות הישיבה חשוב לשים לב ל-2 פרמטרים חשובים: 1. מספר האורחים באירוע 2. אופי האירוע שלכם.

בהתייחסות למספר האורחים יש להבין כי מספר אורחים גבוה בחלל מצומצם אינו מאפשר גמישות רבה בעיצוב פינות הישיבה. כאן יש להשתמש ביצירתיות במטרה לארגן פינות ישיבה הכוללות ספסלים רחבים ככל האפשר שמסודרים בצורת ר' או בצורת ריבוע פתוח. עיצוב בסגנון זה יאפשר לרבים מהמוזמנים ליהנות משהייה משותפת.  כאן מומלץ לשלב ספות ישיבה רחבות עבר העיצוב לצד פינות ישיבה קטנות ו"רזות" יותר לטובת חיסכון בשטח.

אופי האירוע שלכם עשוי להשפיע גם הוא על צורת הישיבה. שכן, באירוע רשמי נרצה לייצר פינות ישיבה פורמליות הכוללות מושבים אישיים, לעומת אירוע חברתי קרוב שישלב פינות ישיבה נמוכות בריפוד קליל המכילות מספר משתמשים בו זמנית.

נסו לחשוב בראש של אורח באירוע

הרבה מטעויות עיצוב הן נגזרת של מחשבה מצומצמת שאינה פתוחה לחשוב בראש הלקוח. כך לדוגמה, בתי חולים שונים התחילו לסגל מדיניות של עיצוב תקרות בית החולים, מעצבים בעלי ראש גדול שהבינו שהרבה מהשוהים בבתי רפואה נמצאים במצב מאוזן ושוכבים רוב שעות היום, ייהנו מתקרה מעוצבת יותר משייהנו מקיר מעוצב. כאן, בעיצוב פינות ישיבה פונקציונליות חשוב לתת את הדעת להרגשת האורח. האם הוא ייהנה יותר בכורסת יחיד או במושב הכולל מספר משתמשים בו זמנית? האם יהיה לו נוח יותר בפינת ישיבה בצורת ר' או במיקום מול אורחים נוספים בקו ישר? שאלות אלה כשהן מקבלות מענה בראש של אורח עשויות לספק לנו תשובות אחרות מאלו אותם היינו מעלים בדעתנו ללא הסתכלות רחבה ומקיפה יותר.

תחזוקה ואסתטיקה – הא'-ב' בהשכרת פינות ישיבה

כשאנו משכירים פינות ישיבה, דבר ראשון עלינו לשקול את ההיבטים האסתטיים וההיגיינים שלהן. חשוב לברר היטב על חברת השכרה המציעה מושבים מתוחזקים ונקיים במקסימום, שכן, לכלוך על המושב, חלודה, שברים או סדקים בבסיס יפגעו במראה האסתטי ויחטאו למטרה.

פינות הישיבה של כיפלנד – אטרקציות לאירועים

חברת כיפלנד – אטרקציות לאירועים מציעה ציוד מקצועי מקיף לאירועים הכולל פינות ישיבה, פינות זולה, פוטונים, שולחנות נמוכים ופופים. החברה מבטיחה חווית מענגת עם פינות ישיבה אסתטיות במיוחד ברמת תחזוקה שגורמת לאשליה כביכול מדובר במושבים חדשים… אז איך תרצו את האירוע שלכם? אלגנטי? קליל? פורמלי? צעיר? מחלקת פינות הישיבה של כיפלנד פתוחה בפניכם, מוזמנים לרקוד על שתי החתונות וליהנות מעיצוב מוקפד ומאיכות ונוחות מקסימלית לכל אורח.

הדואט המושלם: כך תצליחו ליצור חללי ישיבה מעוצבים היטב ופונקציונליים לא פחות