השכרת מתקנים מתנפחים מהווה אטרקציה מועדפת עבור אירועים פרטיים, אירועים של מוסדות חינוך, אירועי חברה, אירועים של מנהלים קהילתיים ואירועים הנושאים אופי מסחרי. חשוב שהצבעוניות שלהם לא תבלבל אתכם: חובה לשמור על נהלי הבטיחות המחמירים על מנת שהשימוש במתנפחים יגרום להנאה ולא חלילה לפגיעה באי מי מהמשתתפים. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את הוראות הבטיחות החשובים לצורך זהירות בעת שימוש במתקנים מתנפחים.

שימוש במתקנים מתנפחים – הוראות בטיחות

כדי שחוויית השימוש במתנפחים תשמור על מטרתה הבסיסית: הנאת כל המשתמשים, חובה לשמור על נהלי בטיחות. כך השימוש יהיה זהיר ולא יגרום חלילה לפגיעות ופציעות.

מפעיל המתקן

חשוב לוודא שהפעלת המתקן נעשית על ידי אדם מבוגר. אין לתת ילדים או קטינים לטפל בכל הנוגע בהפעלה של המתנפח.

פיקוח השימוש במתנפחים

שוכרים מתנפח עליז לצורך מסיבת יום הולדת? הקפידו שלא להשאיר את הילדים לבד אף לא לרגע אחד, חובה לדאוג לפיקוח מתמיד של הילדים לכל אורך השימוש במתקן על ידי נוכחות של אדם מבוגר. נוכחות של מבוגר עשויה למנוע אסונות ושימוש לקוי במתקן.

שימוש במפוח

מפוח הינו מכשיר חשמלי שחשוב לנהוג בו בזהירות כבכל מוצר חשמלי אחר. יש להרחיק את המפוח מהישג ידם של הילדים ולנהוג במוצר שמירה קפדנית כמו זו הנוהגת במוצרים חשמליים.

מיקום מפוח מתקנים מתנפחים

איפה יש להניח את המפוח? הכלל הוא שיש להניחו על משטח יבש (כל מפגש של חשמל עם נוזל עלול לגרור נזק בגוף וברכוש והוא מסוכן ביותר). אין להשכיב את המפוח או לכסותו בד. עליו להיות מוצב על משטח חלק לחלוטין.

הרחיקו את המפוח ממקור מים או כל רטיבות אחרת

המפוח ככלי חשמלי אסור במגע עם רטיבות. למניעת התחשמלות יש לשמור על המפוח מכל משמר ולמנוע מגע עם נוזלים. נציין שהוראה זו חיונית מאוד בכל מקרה בו אתם רוצים לעשות שימוש במתנפח הכולל שימוש במים או מתנפח הנמצא בסביבה של מים כגון: בריכה – באזור זה קיים סיכון גדול יותר של חשיפת המפוח לרטיבות.

אין לפתוח מתקן מתנפח על משטחים קשים

הקפידו שלא לנפח את המתקן על משטח קשה כגון בטון או אספלט. 

בדקו שהשקע הקרוב כולל הארקה תקינה

מעוניינים לחבר את המפוח למקור חשמל? חשוב מאוד לבדוק כי השקע הקרוב תקין ובעל הארקה תקינה על מנת למנוע כל סכנת התחשמלות.

חברו את המפוח לחשמל בצורה זהירה

וודאו שמתג ההפעלה אינו מופעל בזמן חיבור המפוח לשקע.

ניתוק וחיבור מפוח שלא בנוכחות ילדים

הרחיקו את המשתתפים מאזור המתקן בזמן ניפוח המתקן ובזמן ניתוק המתנפח והוצאת האוויר.

הגבילו את מספר המשתמשים במתקן

לכל מתנפח כמות מקסימלית של משתתפים היכולים להשתמש במתנפח בו זמנית. הקפידו להיצמד לכמות זו ולא לחרוג על מנת שלא לפגום את המתקן ולא לגרום לסכנה למשתתפים.

הגבילו את כמות המשתמשים לפי גילם

ככל שגיל המשתתפים עולה, יש לצמצם את מספר המשתתפים במתקן בו זמנית.

הקפידו על אחידות גילאי המשתתפים

שימוש במתקן בו זמנית על ידי ילדים צעירים ובוגרים, עשויה להיות מסוכנת ולגרום לפציעות. הקפידו כי טווח גיל המשתמשים בו זמנית במתקן לא יהיה רחב מדי.

חשוב לחלוץ נעליים בכניסה למתקן

נעילת נעליים עשויה לפגום את המתנפח וכן לגרום לפציעה של משתתפים. הקפידו על חליצה של נעלי המשתתפים לפני השימוש במתנפח.

השכיבה והעמידה על צידי המתנפח אסורה

יש לאסור מכל וכל שימוש בלתי זהיר בצידי המתקן. שמירה על אמצעי זהירות בבקרה זה תמנע נפילה של משתתפים מגובה וכן נפילה של דפנות המתקן על המשתתפים.

יש לשמור על תור מסודר

לשמירה על רמת בטיחות נאותה יש לדאוג לתור המתנה מסודר לפני פתח הכניסה למתקן בחלק המתנפח הקדמי.

שמירה על התנהגות נאותה במתקן

חובה להרחיק כל משתתף הנוהג בצורה בלתי עדינה ומפריע לשאר הנוכחים. יש לפעול בשיקול דעת ולהוציא מהמתקן משתתף הנוהג בצורה פרועה המסכנת את שאר המשתתפים במתקן.

הרחיקו מהמפוח חפצים קטנים

כחלק מפעולת המפוח הוא שואב לתוכו אוויר, הימצאות של חפצים קטנים בסביבתו עלולה לשבש את פעולתו עקב חדירה פנימה בפעולת שאיבה.

בדקו את תקינות המפוח

חשוב לבדוק תקינות מפוח לפני השימוש הגם שעבר בדיקת תקינות כשיצא ממחסני חברת ההשכרה. הסיבה לכך היא עשויים להיווצר ליקויים במפוח בזמן שינוע למקום האירוע. בכל מקרה בו נראה כי המפוח ניזוק יש לוודא עם שירות הלקוחות של החברה מה מדיניות החברה בעניין, מובן שאין לחברו לחשמל בכל חשש לתקלה.

אין לתחזק את מפוח המתקן

אין לבצע במפוח תיקונים או שיפורים. בכל מקרה של שכירת מתנפח, חברת ההשכרה אחראית לתחזוקת המפוח ולמשתמשים נשאר רק לחברו לחשמל.

כיפלנד – השכרת מתנפחים 

חברת כיפלנד-אטרקציות לאירועים מציעה השכרת מגוון אדיר של סוגי מתנפחים. כל המתנפחים עומדים בתקני הבטיחות ונבדקו מבחינת תקינות לפני השימוש. מתנפחי החברה כוללים מתקנים לפעוטות, מתנפחים לילדים ומתנפחים לבוגרים. בנוסף ניתן לשכור מתקנים אתגריים ומתקנים מתנפחים משולבים במים. חברת כיפלנד גאה להציג באתר שלה קטלוג עשיר של מגוון דגמי מתנפחים המתאימים לאירוע בכל קונספט. המתנפחים של כיפלנד רלוונטיים עבור אירועי חברה, ימי הולדת, אירועים לצעירים, מסיבות בת מצווה, אירועי בר מצווה ועוד. 

בנוסף, להשכרת מתנפחים כיפלנד מתמחה בהתאמת ציוד לאירועים, השכרת דוכני מזון מכל הסוגים, השכרת עמדות מולטימדיה, שולחנות קזינו ושולחנות משחק מכל הסוגים. 

חולמים על אירוע בשילוב מתנפחים בצורה בטיחותית? תוכלו לסכם עם חברת כיפלנד על ליווי האירוע של נציג מטעמם שייקח מכם את האחריות ויהיה אחראי לתפעול המתקנים. כיפלנד – לאירוע מושלם גם מבחינה בטיחותית.

מהם נהלי הבטיחות בשימוש במתקנים מתנפחים?