קשה לדעת מה מייצר צוות מנצח. חברות רבות מתרכזות בלמצוא את העובדים הטובים ביותר, ולא שמות מספיק דגש על ההתאמה שלהם לצוות. מדובר בטעות, מאחר וגם העובד המוכשר ביותר אם ישובץ עם אנשים עמם הוא אינו מסוגל לשתף פעולה יהיה בעל תפוקה שולית בלבד. חשוב מאוד להשקיע בצוות עצמו, ביצירת אווירה נעימה ופרודוקטיבית. דרך נהדרת לעשות זאת היא על ידי ערבי גיבוש. ערב גיבוש צוות מוציא את העובדים משגרת הפעילות היומית השוחקת, ונותן להם הזדמנות להתחבר לא כפרטנרים במשרד, אלא כבני אדם. החיבור אשר נעשה בערב צוות ממשיך גם אל תוך העסק, ומייצר נאמנות של העובדים אל מקום העבודה. לכן, השקעה בערב צוות היא בעצם השקעה כלכלית לחלוטין, אשר יכולה להניב תפוקה בדמות עובדים מסורים יותר, ושיתוף פעולה פרודוקטיבי יותר.

רעיונות לערב גיבוש צוות

פעמים רבות, קשה מאוד לבחור את הערב המוצלח ביותר לגיבוש הצוות. הבחירה עצמה תלויה במידה רבה באופי של מקום העבודה, ובאישיות הנפרדת של העובדים. חשוב מאוד להבין שאין ערב גיבוש שיהיה מושלם עבור כולם, ושהבחירה צריכה להיעשות בהתאם לרוח הקבוצתית אותה היא מבקשת לקדם. רעיונות קונספטואליים פופולאריים לערב גיבוש ופיתוח צוות הם:

  • ערב אתגר: מדובר בהזדמנות ללמד את הצוות לעבוד בשיתוף פעולה ולהכיר את היתרונות של כל אחד מהעובדים. האתגרים השונים יכולים לכלול פעילות משותפת בסגנון out door או אתגרים מחשבתיים יותר כגון חדרי בריחה ומשחקי מציאות מדומה.
  • ערב בסגנון שנות ה80: עבור חלק מהעובדים, שנות ה80 הם זיכרון ילדות רחוק, ועבור חלק הם תקופת נעורים. ניתן בהחלט לייצר ערב בסגנון שנות ה80 עם מוזיקה ולבוש תואם שיביא להעלאת זיכרונות והיכרות אישית יותר בין העובדים.
  • ערב בסגנון הוואי: העובדים רוצים חופשה בחו"ל? למה לא לתת להם טעימה מחופשה משותפת. ערב גיבוש בסגנון הוואי יכלול תפאורה טרופית, עם מאכלים ומשקאות מקומיים והכל לצלילי יוקלילי מרגיעים.
  • ערב גיבוש ספורטיבי: ניתן בהחלט לשלב פעילות ספורטיבית מתאימה לכולם במסגרת ערב גיבוש. כך, גם אם ההיכרות של העובדים זה את זה מצומצמת, יובטחו נושאי שיחה בשפע לצד פיתוח מנהיגות פנים צוותית. אפשרות נהדרת לכך היא ערב גיבוש המשלב טורניר באולינג או פיינטבול.
  • אטרקציות לערבי חברה: ניתן לשלב בערב חברה משחקים ואטרקציות כמו שולחנות משחק, משחקי מולטימדיה ואף ערב קזינו.

ניתן להיעזר בשירותי חברה מקצועית

חשוב לזכור שלמרות הרצון הטוב שלנו לעשות הכול בעצמנו, קשה מאוד בתוך שגרת העבודה היומית למצוא זמן לתכנון ערב גיבוש מושלם. ניתן בהחלט לעשות שימוש בשירותי חברה מקצועית אשר תסייע לנו בהתאמה ותכנון של ערב הגיבוש המושלם עבור הצוות שלנו. החברות המקצועיות והמנוסות יותר, יהיו בעלות הידע הדרוש להתאים את ערב הגיבוש למטרות ששמתם לעצמכם מבחינת פיתוח צוות והתאמתו לאתגרים שבדרך. ערבים אלו יופקו בצורה הטובה ביותר, ויאפשרו לכם ליהנות מצוות מתפקד, מגובש ויעיל יותר.

רעיונות לערב גיבוש צוות
רעיונות לערב גיבוש צוות

Leave A Reply