בעולם המערבי השואף לשינוי וריענון תמידי קיימות מגמות טרנדיות הנעלמות רגע אחרי שהופיעו. לא כך הוא טרנד פינות הזולה שכבש את ישראל בסערה והפך לאחד מפתרונות הישיבה החדשניים והנוחים ביותר. פינות הזולה, במקורן פתרון ישיבה פשוט וחסכוני, הפכו לפתרון ישיבה אינטגרלי בחצרות, מרפסות, גני אירועים ומסעדות כשהן מייצגות אמירה אופנתית בולטת. פינות זולה: איך כל זה התחיל ומדוע הן כאן כדי להישאר?

שוברות מוסכמות: פינות זולה שקוראות תיגר על הרשמיות

פינת זולה מציגה מבנה שונה מזה שהכרנו ומזיזה הצידה את פינות הישיבה האלגנטיות הרשמיות. פינת זולה מורכבת מספסלי פוטונים נמוכים המרופדים בטקסטיל צבעוני נוח ופשוט. במרכז פינת הזולה ישנו שולחן זולה נמוך שמותאם לגובה היושבים. ניתן לייצר פינת זולה מספסל+שולחן או ממספר ספסלים ושולחן אחד מרכזי, כל זאת לפי תנאי השטח ומספר המשתתפים/משתמשים. 

פינות הישיבה הנמוכות קוראות למשתמשים לפשוט את המעטה הפורמלי וליהנות מישיבה משותפת, קלילה ונוחה בזרימה ובכיף. 

בהתאם לאופנה העולמית ששינתה פאזה וכיום דוגלת בפשטות ומינימליזם על פני רשמיות טקסית, גם כאן באה לידי ביטוי תפיסה זו ומאפשרת ליהנות מישיבה נינוחה על מושבים נטולי יומרות.

עיצוב רב גוני

גורם נוסף שתרם לפופולריות של פינות זולה הוא הרבגוניות שלהן בעיצוב. הספסלים הנמוכים ניתנים להתאמה אישית עם מגוון רחב של בדי ריפוד, דוגמאות וצבעים, המאפשרים לאנשים להתאים פינות הזולה לסגנון ולהעדפות האישיות שלהם. בין אם זה הדפס פרחוני תוסס או עיצוב מונוכרומטי מלוטש, פינות זולה מציעות אינסוף אפשרויות לביטוי עצמי.

נוסף על כך, שילוב של פינות זולה באירועים מסוגים שונים נותן מימד חדש לחלל ומאפשר למקסם את את הנראות הכללית ולשבור חזות אלגנטית קרירה עם נוכחות עיצובית חמימה.

יצירת מרחבים חברתיים

מעבר ליתרון האסתטי, פינות זולה הפכו לסמל של גיבוש ועידוד אינטראקציה ושיח בהתאם לסגנון ישיבה קרוב וחברי יותר. בין אם מדובר במפגש תוסס או בשיחה מעמיקה בין חברים, פינות זולה יוצרות אווירה של פרטיות המטפחת קשרים ומחזקת מערכות יחסים.

שילוב של מסורת ומודרניזציה

בעוד שפינות זולה צברו פופולריות בשנים האחרונות, ניתן לייחס את מקורן לסידורי ישיבה מסורתיים ששורשיהן בתרבויות עתיקות מהמזרח התיכון: שימוש בספסלים נמוכים מוכר כחלק בלתי נפרד מהתרבות הקהילתית באזורים אלו מזה מאות שנים. על ידי שילוב אלמנט מסורתי זה עם אסתטיקה עיצובית מודרנית, פינות זולה מצליחות לגשר על הפער בין העבר להווה, ולפנות למגוון רחב של אנשים.

שינוי מרחבי החוץ

פינות זולה ופוטונים מהווים פתרון ישיבה אופטימלי לשטחי חוץ: גני אירועים, חופי ים, מסעדות, פארקים וכן שטחים פרטיים כמו: מרפסות וחצרות ביתיים. במענה לצורך בסידורי ישיבה נוחים, עמידים ובעלות סבירה, מהוות פינות הזולה אפשרות אולטימטיבית וכך הן משפרות את חוויית הישיבה באזורי חוץ והופכות אותה למהנה יותר.

שימוש בפינות זולה באירועי חברה למטרות גיבוש

ניתן להשתמש בפינות זולה לקידום מטרות גיבוש באירוע חברה. אירועי חברה מפגישים פעמים רבות בין עובדים ממחלקות שונות בעלי היכרות שטחית או שאינם מכירים כלל. כאשר ישנה חשיבות גבוהה ביצירת תחושה נוחה לכלל המשתתפים במקביל לטיפוח קשרים של עובדי מחלקות שונות למינוף מטרות הארגון וליצירת שיתופי פעולה פורים, באמצעות ספסלי זולה האורחים המגיעים מרקעים שונים יכולים לשבור את חומות הקרח ולבצע היכרות במסגרת נוחה ומכילה. פינות הזולה מפגינות מסר ידידותי ומעודדות חיבור ואינטראקציה בין אישית של המוזמנים.

שימו לב כי בניגוד לאווירה הרשמית השוררת באירועים בעלי אופי מקצועי, כאן נרצה דווקא שימוש באפקט הקירוב המאפשר פתיחות והשגת גיבוש בין קבוצות ועובדים מדרגות שונות בהיררכיה הארגונית. 

פינות זולה – לשכור או לקנות?

שואלים את עצמכם מה מומלץ: האם לשכור פינות זולה באופן חד פעמי או לקנות אותן לצריכה קבועה?

כאן יש לבדוק מה מטרת השימוש של רהיט זה. אם מדובר ברצון לריהוט ביתי עמיד לתקופה ארוכה מובן שיש לקנות ספסלי זולה ופוטונים בהתאמה אישית. לעומת זאת, אם מדובר בארגון או בחברה יש לשקול את כדאיות הרכישה: במקרה ומדובר בחברה המארגנת אירועי חברה במגוון הזדמנויות ונדרשת לציוד הפקה בתדירות גבוהה מומלץ לבדוק אפשרויות רכישה משתלמות. אולם, אם החברה אינה מפיקה אירועים על בסיס שבועי ונדרשת רק מדי פעם לפינות זולה, ניתן לבחור באפשרות של השכרה החוסכת בעלויות ומונעת צורך בטיפול ותחזוקה.

התאמה אישית לצרכי האירוע

בהזמנת פינות זולה לאירוע יש להצטייד מראש במספר המשתתפים המשוער ולפי כמות המוזמנים לדאוג לארגון מבני נכון של פינות ישיבה באירוע. באירוע רב משתתפים תוכלו לאחד סביב שולחן מרכזי אחד מספר ספסלים, מה שמאפשר אינטראקציה עם מספר גדול יותר של נוכחים. בחרו בצבעי ריפוד התואמים את פלטת הצבעים המאפיינת את האירוע ובחנו אפשרויות ריפוד מגוונות בטקסטורות שונות להוספת עניין ויזואלי.

מתחברים לטבע

פוטונים ושולחנות זולה הם הריהוט המושלם עבור אירועים באווירה מחוברת לטבע. בעולם המתועש בו אנו חיים, הולך המרחק מהחיים הטבעיים וגדל, ואת מקום הסביבה האורגנית תופסים מבני בטון, תזונה תעשייתית וסגנון חיים מנותק מההוויה הטבעית. בארגון אירוע הדוגל באורגניות וחזרה לטבע מומלץ מאוד להשתמש בפינות זולה עשויות עץ ומרופדות בטקסטיל בסיסי. פינות ישיבה אלו מאפשרות לנו להתקרב אל האדמה ועם זאת ליהנות מנוחות מפנקת. הישיבה הנינוחה בפינות זולה באזור המרוחק מן האורבניות התוססת וחסרת המנוחה עשויה לאפשר לנו להיכנס למוד רגוע יותר, נינוח ומחובר יותר ל'אני' הפנימי.

שילוב פינות זולה בחללי עבודה

תורת העיצוב של חללי עבודה רואה ערך ביצירת חללים פתוחים לרענון, לשינוי אווירה ולמיקסום יכולות העבודה. חברות כמו מיקרוסופט כבר הבינו את היתרונות הגלומים בחללי עבודה מזמינים, מרגיעים ובעלי עיצובים מחוץ לקופסה ומתחמי העבודה של החברה בכל העולם מוכרים בזכות העיצוב המקורי והבלתי שגרתי שלהם.

ניתן ליצור פינות ישיבה מעוררות השראה עם פינות זולה בחצר המבנה או בחללים הפנימיים של בניין המשרדים. בצורה כזו העובדים יכולים לנהל שיחות מסדרון, לעבוד ולערוך פגישות באווירה שונה. כך ניתן לנצל את יתרונות פינות הזולה עבור העצמת הפרודוקטיביות של העובדים בארגון.

פינות זולה בחתונות

כיום מקובל להשתמש בפינות זולה גם בחתונות הנערכות בחללי חוץ. מומלץ להשתמש בצבעים אלגנטיים ולעצב את פינת הישיבה בצורה יוקרתית על מנת לחבר את פינות הזולה לאווירה הכללית ולאפשר לאורחים ליהנות מחיבור מושלם בין סגנון קז'ואל לאמירה חגיגית.

כיפלנד – פינות זולה לכל מטרה

חברת כיפלנד אטרקציות לאירועים מציע מחלקה ייעודית לציוד לאירועים הכוללת פינות זולה מרשימות מעץ מרופד בטקסטיל צבעוני. כאן תוכלו לבצע הזמנה של פינות זולה מושלמות לאירוע שלכם ולמקסם את אווירת האירוע בקלות. שימו לב כי חברת כיפלנד מציעה מלבד פתרונות ישיבה גם פתרונות מיזוג, אטרקציות שונות ודוכני מזון כדי שתוכלו להנות מהזמנה מרוכזת של כל הנדרש לאירוע תחת קורת גג אחת. 

בנוסף, ניתן לבצע רכישה של פינות זולה שירות מהיבואן במחיר משתלם במיוחד. צרו קשר עכשיו לקבלת הצעת מחיר ונצלו גם אתם את הטרנד האופנתי של פינות הזולה כדי למקסם את החלל הביתי או את האירוע הבא שלכם.

קדחת הפוטונים: איך הפכו פינות הזולה בישראל לטרנד אופנתי שאי אפשר לוותר עליו?