הנטייה האנושית לשחזר דפוסים קיימים, עומדת לעיתים בעוכריה: כך אנו עלולים להחמיץ חוויות חדשות ולהיצמד למוכר והידוע גם אם הוא לוקה בחסר. היום נרצה לדבר על שינוי תפיסה בנוגע לצורת ההגשה של מזון באירועים. כולנו השתתפנו ולא מעט פעמים באירועים בהם הושיבו אותנו סביב שולחנות ערוכים כשמימיננו ומשמאלנו אנשים בלתי מוכרים ועכשיו, לכו ותנגסו בשניצל בהנאה כשתחושת חוסר שייכות עמוקה מלווה כל ביס. וזה עוד בלי שהזכרנו את מיעוט סוגי המנות לעומת ריבוי טעמי המוזמנים… עד כאן: אירועים על קצה המזלג.

דוכני המזון באים ומבקשים לחולל רפורמה: מומחי הקולינריה של כיפלנד בשיתוף יוצא דופן על אומנות ההגשה החדשנית שצוברת תאוצה ומטרנד אופנתי הופכת לאלטרנטיבה מקובלת. 

דוכני מזון – טרנד חדשני או תרבות עתיקה?

למעשה, להגדיר דוכני מזון כטרנד חדש, זו בושה לאינטליגנציה, שכן דוכני אוכל רחוב מאז החלה ההתיישבות האורבנית – הם נחלתם של תרבויות שונות מסביב לכדור. קחו לדוגמה את ערי הקיסרות הרומית שם עמדו רוכלים בשווקים ומכרו תחת השמש הצורבת לחם וזיתים לבאים העירה. במזרח התיכון מקובלת הייתה מכירה של פיתות, שווארמה ופלאפל ובמזרח אסיה מקובל היה שיווק אטריות בדוכני רחוב פתוחים. אם נסקור את תרבות המזון הקדומה בהודו, נגלה שגם עליה תרבות דוכני המזון לא פסחה ובמערב אפריקה נמכר מדי יום בשר מוכן לאכילה על שיפודים שנצלו היטב. 

מדובר אם כן בתרבות וותיקה בהחלט שבה עבודת המטבח שנעשתה תמיד בירכתיים, נחשפה לציבור הצרכנים. היא נועדה להשביע את העוברים ושבים כמובן, תוך כדי עמל יומם ולא פחות מכך, להפעיל את בלוטות הטעם של הקונים, למשוך אותם בחבלי סקרנות חזקים ולגרום להם להוציא ארנק מכיסם ולשלשל מספר מטבעות בעבור הקסם הקולינרי שנוצר ממש לעיניהם.

דוכני מזון בגזרת האירועים כיום

עם השנים באופן טבעי, שינו את פניהם המטבחים, הטכנולוגיות והמראה אותם מציעים דוכני המזון, אבל החוויה בבסיסה נותרה זהה: הם מספקים חווית אוכל ייחודית ומחברים אנשים באמצעות ההנאה המשותפת מאוכל. זו הסיבה כי דוכני מזון הפכו בשנים האחרונות לקונספט ייעודי עבור אירועים כשהפעם המטרה היא לגבש בין אנשים, לפרוש קשת אפשרויות רחבה בפני קהל רחב של העדפות קולינריות ולרענן דפוסי הגשה שהעלו אבק ופיהוק.

מותר לכם להעז

לקראת אירוע? אם לוח השנה מורה גם לכם על אירוע הקרב ובא, הרי שאתם בדיוק בשלב האסטרטגי של בחירת סגנון האירוע. כאן הרשו לנו להתערב במטרה לגרום לכם לשאול את עצמכם: 'מי אמר?!':

  • מי אמר שחייבים לבחור תמיד באותה צורת ישיבה מסורתית?
  • מי אמר שחייבים להזמין קייטרינג ומלצרים כמו אלו שהיו באירועים הקודמים?
  • מי אמר שכל אירוע חייב להיות באווירה רשמית מעונבת?
  • מי אמר שאירוע חייב להיות המוני?

מותר לכם לקרוא תיגר על מוסכמות שלא מתאימות לכם ולהתחיל לעשות חושבים מחדש על "איך אתם רוצים את האירוע שלכם?", שימו לב כי רבים לפניכם שניסו להציב סימני שאלה על אקסיומות חברתיות מוכרות גילו דברים מעניינים, כך לדוגמה, שהם מעדיפים חתונה בקונספט בוטיקי מצומצם על פני חתונה המונית או שהם מעוניינים לחסוך בהוצאות החתונה במטה לקנות לעצמם דירה מוקדם ככל האפשר. תובנות אלו מאפשרות לעשות "חשב מסלול מחדש" ולהגדיר בצורה נכונה אירוע כמו שבאמת הייתם רוצים.

אם נחזור לנושא הבוער הרי מותר לכם בהחלט להעז לשנות את דפוס ההגשה המוכר ולהכניס במקומו דוכני מזון מגוונים עבור האורחים, שיודו לכם מקרב הלב על חוויה משוחררת יותר המאפשרת יצירת קשרים בין האורחים, מספקת היצע קולינרי עשיר יותר ומשנה את התבנית הכל כך בנאלית של אירוע כמו שכולנו הספקנו כבר למצות. 

הי, מי הפך את המכונית שלי לדוכן מזון?

הולכים על שונה? מנסים להכניס קצת צבע בסגנון האירוע הרגיל? כיום ניתן להזמין דוכן מזון בתוך מכונית המשלב נראות ויזואלית מפתיעה ואפשרות הגשה יוצאת דופן. אפשרות זו מתאימה בעיקר לאירוע צעיר המארח בני עשרה וצעירים. נסו לדמיין את השקשוקה שלכם, כשהיא יוצאת מתוך חלון מכונית שעשתה "הסבת מקצוע" והגיעה מעולם האספנות אל עולם דוכני המזון. אגב, תמיד תוכלו לבחור בחלופות "משוגעות" פחות, אם הטרנד הזה נראה לכם מעט מופרע מדי עבור הסגנון של האירוע. דוכני מזון בגדול יכולים לספק נראות האלגנטית ביותר, הכל עניין של עיצוב.

אלו דוכני מזון לאירועים אנשים אוהבים?

קדימה, תשובה לשאלת מיליון הדולר של לקוחות כיפלנד: "אלו דוכני מזון אנשים אוהבים?", "מהם דוכני המזון לאירועים המומלצים ביותר?" ועוד שאלות מהסוג הזה בוריאציות שונות. התשובה לשאלה זו היא די מגוונת וקשורה קשר הדוק עם סגנון קהל היעד של האירוע. עם זאת, דוכני המזון הפופולריים הם דוכני שניצל וצ'יפס, דוכן שווארמה, דוכן המבורגר ודוכן סביח ובגזרה החלבית: דוכן פיצה, דוכן פוקאצ'ות ודוכן קינוחים מתוקים. שימו לב שלילדים מומלץ להזמין מנות של שניצלונים וצ'יפס או פיצה לצד גלידה אמריקאית. המבוגרים יעדיפו מבחר קולינרי עשיר יותר.

הקסם של הכריכונים ומיניאטורות המזון

העולם הולך לקראת הגשה אישית, כך נראה לפי סגנון ההגשה המככב באירועי יוקרה מסביב לגלובוס: החל ממנות בשר עשירות ועד למנות אחרונות יוקרתיות בקונספט מיניאטורי. תוכלו גם אתם לשלב בבר הפתיחה או כקינוח: מנות קטנטנות וכיפיות למאכל שאפשר לקחת מהן עוד ועוד. כך לדוגמה: כריכוני סלט ביצים או דגים מעושנים, טארטלטים ממולאים בבשר וירקות, פשטידות זעירות בצבעים שונים ופטיפורים מורכבים כמנות אחרונות. חשבתם שדוכני מזון מסמלים תרבות עממית בהכרח? ובכן ממש לא, תוכלו בהחלט לשמור על קונספט יוקרתי אלגנטי תוך שימוש בדוכני מזון כשיטת הגשה רלוונטית למיניאטורות מזון חגיגיות.

הצצה על עולם המכשור המקצועי שיאפשר לכם להפיק דוכני מזון אטרקטיביים באופן עצמאי

יום הולדת ראוי לשמו הוא יום הולדת שכולל פופקורן, שערות סבתא וכל מה שילדים אוהבים. חוגגים מסיבת יום הולדת? תוכלו לעשות זאת בעצמכם! באתר של כיפלנד – אטרקציות לאירועים, תוכלו בקלות ובזול להזמין מכונות מגניבות להכנה פשוטה וקלה של מגוון מאכלים אהובים: מכונת נקניקיות, מפלי שוקולד, טאבון מקצועי, מכונת פופקורן ומכונת סוכר. מלבד התוצאה הכיפית, גם התהליך כאן משמעותי: הילדים ייהנו לצפות בסוכר המתגבש לכדי מקל ימבמבם ענק בלבן חגיגי, או בנקניקיות המתנפחות בחום והופכות לטעימות פי כמה. כך אתם מרוויחים שתיים במכה: גם היצע קולינרי מושלם וגם חוויה מסעירה לבני כל הגילאים – מושלם!

כיפלנד – דוכני מזון לאירועים שחובה להכיר

חברת כיפלנד המובילה בארץ לשיווק דוכני מזון מספקת אטרקציות קולינריות משובחות המיוצרות על ידי מומחים בתחום ועשויות מחומרי גלם מעולים בלבד. כאן תוכלו לבחור בין דוכני מזון במגוון וריאציות: החל ממנות מורכבות וכבדות יותר ועד לקינוחים קלילים ולחטיפי מזון שכיף לנשנש בין לבין. דוכני המזון של כיפלנד ניתנים להתאמה אישית ואל תגידו שלא אמרנו: מומחי דוכני המזון של כיפלנד ישמחו לסייע לכם בהרכבת חבילת דוכני מזון אטרקטיבית שתפגע בול בטעמם של כל האורחים ותעמוד במסגרת התקציב. כיפלנד: הזמינו עוד היום את הדבר הבא לאירוע שלכם.