להפיק קיטנה, מסיבת יום הולדת או אירוע לילדים זה אתגר, ומי שחולק עלינו, כנראה מעולם פגש עדת זאטוטים תאבת פעילות – פנים מול פנים. הילדים של ימינו כבר לא מסתפקים בשלגון תוצר בית ובמקרן שקופיות, כמו אלו שאנחנו גדלנו עליהם. ילדי 2023 מומחים בכל סוגי האטרקציות וחשופים לעולם עתיר גירויים ויזואליים, כך שכדי לרגש אותם, נדמה שעלינו להמציא את הגלגל. 

אוקיי, מה תאמרו על הרעיונות הבאים שאין ילד שיוכל לעמוד בפניהם: פעילויות אטרקטיביות עם מתנפחים? גם בעידן המסכים מסתבר, אפשר לגרום לאנשים הקטנים, לחזור להיות ילדים כמו פעם וליהנות מפעילות חברתית-גופנית מעצימה ובטיחותית. קדימה, חושפים את הרעיונות הטובים ביותר (לנוחיותכם, צירפנו גם דגשים בטיחותיים חשובים)!

מתנפחי בריכה: צוללים לעולם קסום של פעילויות מים

שוכרים בריכה מתנפחת? חוץ משחייה קיימות אינספור פעילויות כיפיות שניתן לבצע עם מתנפח מים בגודל המתאים:

תחרות רובי מים

חלקו רובה מים לכל המשתתפים בעודם יבשים וחלקו אותם לשתי קבוצות: על כל קבוצה לנסות ולהרטיב את הקבוצה השנייה בתוך פרק זמן קצוב, הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שמצד אחד נשארה היבשה ביותר ומנגד הרטיבה את חברי הקבוצה השנייה בצורה משמעותית. זוהי פעילות חימום לפתיחה מצוינת לחוויית מתנפחים רטובה בסגנון היסטרי.
דגש בטיחותי: הקפידו לרפד את האזור שסביב לבריכה במשטח נוגד החלקה במטרה למנוע נפילות וחבלות.

פעילות כדורים מתנפחים

בעזרת כדור מתנפח ניתן לשחק ב"שבויים", "מחניים", "מסירות" ומשחקי כדור קבוצתיים נוספים. היתרונות של משחקים אלו במים הם רבים וכוללים: פיתוח כישורי תיאום עין יד, עבודת צוות ושיתוף פעולה, יצירת קשרים אינטראקטיביים ויכולת תמרון בין פעילות במים לשליטה בכדור. 
דגש בטיחותי: חשוב לציין כי כל פעילות רטובה לילדים הכוללת שהייה בבריכה מחייבת השגחת מבוגר באופן צמוד במטרה למנוע כל סיכון. 

פעילות מצאו את האוצר

פעילות פשוטה ומסורתית שתמיד גונבת את ההצגה: "מצאו את האוצר". באחד ממתקני המתנפחים החביאו "אוצר" – חבילה עטופה ובה הפתעות או ממתקים לילדים. הילדים מתפרסים במתחם המתנפחים ונדרשים בתוך זמן קצר להבין היכן מוטמן המחבוא. אגב, לפי גיל הילדים תוכלו לקבוע את רמת הפעילות, ככל שהילדים גדולים יותר כך תוכלו לחשוב על מקומות מסתור יצירתיים ומורכבים יותר לגילוי וכך תהפוך הפעילות לאתגרית יותר. 

ניתן לבצע אותה גם כתחרות בין שתי קבוצות בה כל קבוצה נדרשת להשיג את המטמון לפני הקבוצה האחרת. המומנט התחרותי מוסיף מימד ממריץ יותר ומעלה את רמת האדרנלין בשטח.
דגש בטיחותי: הקפידו להשגיח על הפעילות במרחב ובמידה והיא נערכת בשטח פתוח, בדקו שכל הילדים נמצאים כל הזמן בסביבת הפעילות ואינם מתרחקים מהשטח.

פעילות שמרו על הדגל

חלקו את המשתתפים באירוע לשתי קובצות ותנו לכל קבוצה דגל בצבע אחר. מטרת המשחק היא להגן על הדגל ולנסות להשיג את דגל הקבוצה השנייה. כל דגל מוצב במתנפח אחר ועל הילדים לקבוע מי מהם ישמרו על הדגל ומי יצא למשימת השגת הדגל של הקבוצה הנגדית. זוהי פעילות מהנה שבה כולם שותפים פעילים והיא מתאימה לילדים החל מגיל 10 ומעלה.
דגש בטיחותי: הקפידו לתת הגבלות לביצוע המשימה המונעות אלימות פיזית ומילולית. לעיתים בלהט המשחק ובתשוקת הניצחון הילדים עלולים להתבלבל… לכן מומלץ לתת מראש כללים ברורים בהם כל גילוי אלימות גורם לפסילת הקבוצה.

משחק מחבואים במתנפחים

טוויסט במשחק המסורתי המוכר. מי מאיתנו לא גדל על הפעילות החברתית האלמותית של "מי שעומד מאחוריי ומצדדיי הוא יהיה העומד?!…". למשחק מחבואים יש תמיד עדנה והוא מצליח לרכז גדולים וקטנים כאחד. כאן נשדרג את המוצר האהוב באריזה חדשה ונציע רעיון מפתיע: משחק מחבואים במתנפחים. מתחם מתקנים מנופחים מספק שפע של מקומות מחבוא. כאן הילדים מתרוצצים בשטח ומחפשים את מקום המסתור המוצלח ביותר הן בתוך המתקנים והן מחוץ להם. הילד הנבחר יוצא למסע חיפושים כשעליו לשמור כל העת כי עמדתו כלוכד המשתתפים לא תיתפס. זהו משחק אטרקטיבי שבשילוב עם מתנפחים הוא בכלל סיפור הצלחה.
דגש בטיחותי: שימו לב כי העלייה למתנפחים מותרת בגרביים בלבד ולכן יש לרצף את כל המשטח בכיסוי נוגד החלקה על מנת שבשעת הריצה והעליה/ירידה מהמתקנים, לא ייפצע אף משתתף.

מתנפחי כדורסל

אין כמו משחק קליעה תחרותי כדי להפיק פעילות אנרגטית מוכת לכל הילדים ברדיוס הקרוב. כאן תוכלו להיעזר במתנפח ייעודי המציע סלי קליעה מובנים ומשטח תחרותי נלווה. כאן, לאתגר הרגיל נוסף מימד נוסף של שמירה על שיווי המקל על משטח מתנפח אתגרי בהחלט. דגש בטיחותי: שימו לב להעניק הנחיות מקדימות למשחק וליצור מבנה ותור מסודרים, כך יימנעו סיכונים מיותרים כתוצאה מאנדרלמוסיה במרחב.

קליעה למטרה

חברת כיפלנד אטרקציות לאירועים לא מפסיקה לאתגר. מה הפעם? מתנפח ענק של קליעה למטרה המאפשר למשתתפים להתחרות ביניהן על הניקוד הגבוה ביותר. גם כאן, יש לחלק את הקבוצה הכללית לשתי קבוצות נפרדות ולארגן תור כאשר כל משתתף צבר בתורו נקודות לטובת חברי הקבוצה שלו. המתקן המתנפח מעוצב בצורת לוח קליעה למטרה מקצועי ועשוי לשמש כפעילות עיקרית או כחלק מפעילות תחנות המשלבת מגוון פעילויות קבוצתיות מרתקות.

ביתן קרניבל

מתנפחי הקרניבל של כיפלנד – אטרקציות לאירועים, מהווים מתקן מרובה פעילות. המתנפח מעוצב בסגנון יריד ובתוכו 4 פעילות שונות לבחירה. המתנפח בנוי בצורה הכוללת חלל פנימי בו עמד המפעיל. זהו מתקן אטרקטיבי שילדים מוקסמים ממנו והוא מהווה מתחם פעילויות שלם במתנפח אחד.

הפל אותי הישרדות

מתקן פעילות בסגנון הישרדותי הכולל תחרות בין שני משתתפים כאשר כל אחד נדרש להפיל את השני מבלי ליפול בעצמו. זהו משחק מצחיק, מלא אקשן ואטרקציה שמספק עניין הן למשתתפים הפעילים והן לצופים שמהווים מעודדים אקטיביים בשטח.

פעילות הר טיפוס

באתר של כיפלנד תוכלו למצוא מתנפח ספורטיבי נוסף שילדים אוהבים: מתנפח הר טיפוס. המתנפח כולל משטח טיפוס מרכזי גבוה אותו סובב מתנפח מגודר. ניתן להנות מהמתקן כמתנפח פעילות או כבסיס למשחק תחרותי: לפי בחירתכם ובהתאם לגיל הילדים. מומלץ להשתמש במתנפח הר טיפוס כחלק ממתחם מתנפחים הכולל מתנפחי ספורט אתגרי שונים לגיוון.

מתנפח נינג'ה

ואי אפשר בלי פעילות אתגרית נוסח נינג'ה ישראל שמספקת לבוגרים שבחבורה אתגר משמעותי. כאן על המשתתפים לצלוח אתגרים מורכבים כדי להגיע אל נקודת היעד. מתנפח זה מתאים לילדים בוגרים, לנוער וצעירים ומספק הרבה עניין וחוויה למשתתפים.

מגלשת קמיקזה

חוגגים על שפת הבריכה? מגלשת קמיקזה תפגיש את הילדים עם חוויית מים אתגרית ומהנה במיוחד. מדובר בזוג מגלשות הפתוחות אל תוך הרביכה וחושפות את הגולשים למפגש רטוב ומרענן עם פנים הבריכה. מומלץ לבני 6 ומעלה.דגש בטיחותי: השגחת מבוגר חובה לכל אורך השימוש במתקן.

פעילויות עם מתנפחים – השמים הם הגבול

רוצים עוד רעיונות מחדשים, מרגשים ומגבשים? זה הזמן להיכנס לאתר של כיפלנד וליהנות משלל אטרקציות לבת מצווה, ליום הולדת או לכל מסיבה אחרת בה משתתפים ילדים ובני נוער. שתהיה לכם חוויה מוצלחת, אטרקטיבית ובטיחותית!

 אילו פעילויות מגניבות אפשר לבצע עם מתנפחים?