הוא מגיע פעם בשנה, כמו שעון, מתייצב בתאריך המדויק ודורש התייחסות ראויה לגודל המעמד: יום הולדת לילד. בשנה שעברה הזמנתם קוסם, בשנה שלפניה ערכתם סדנה בבלונים ולפני שנתיים שילמתם לליצן חצר מזדמן שישעשע את הזאטוטים. מרגישים שמלאי הרעיונות אוזל לצד שעון החול לקראת מועד האירוע ואתם אנה אתם באים? הפקת יום הולדת מקורית היא לא עניין של מה בכך, נראה שכל הרעיונות כבר מוצו עד תום וכל תוכנית אטרקטיבית כבר הספיקה לדהות עם השנים. אז איך למען השם מעסיקים עדת מוזמנים בני תשע, אחת עשרה או שמונה שוחרת ריגושים? קבלו במחיאות כפיים יום הולדת ג'ונגל – קונספט חדש ליום הולדת הרפתקני באמת. אז איך מפעילים יום הולדת ג'ונגל? הנחיות לביצוע – כאן בפוסט. 

יום הולדת ג'ונגל – בסגנון הישרדותי

דיברנו הרבה מדי ועשינו רעש לפני שהסברנו מהו בכלל יום הולדת ג'ונגל. ובכן, יום הולדת בסגנון גו'נגל הוא יום הולדת המדמה יער הרפתקאות וכולל שלל פעילויות אותם חייבים הילדים להספיק לפני ששעון הספירה לאחור יכריז על סיום. פעילות ג'ונגלית כזאת נמשכת על פני שעה וחצי עד שעתיים ומתחילה בסיפור רקע מסקרן ומעורר מוטיבציה:

הסיפור שמאחורי יום הולדת ג'ונגל

"ביער גדול ושורץ חיות טורפות בדרום אפריקה", כך מתחיל הסיפור "הטמין מלך החיות מתנה סודית עטופה ב-3 עטיפות, 'המתנה' רעם קולו של האריה היא עבור x – חתן יום ההולדת. למתנה מחובר שעון עצר של שעה וחצי בדיוק. אם תספיקו להגיע אל המתנה בזמן, תוכלו לפתוח אותה ולגלות את סוד הג'ונגל, ואם לא, בזמן הנקוב, פצצת זמן קטנה תגרום למתנה להתפוצץ ולהתמוסס לאבק".

אחרי שהילדים מבינים את סיפור הרקע הם מקבלים הנחיות לחיפוש אחר מתנת יום ההולדת הסודית בגו'נגל: עליהם למצוא את המתנה באמצעות רמזים הטמונים להם במתקנים ופעילויות שונות ברחבי השטח. הפעילות מחולקת לשלבים כאשר בכל שלב נדרש מהילדים לבצע משימה במהירות ובדייקנות עד לקבלת הרמז למשימה הבאה.

לאחר ביצוע כל המשימות הדורשות שיתוף פעולה מלא בין המשתתפים, שילוב של היגיון, הבנה ויצירתיות – הם מקבלים את הרמז האחרון המוביל אותם אל מיקום המתנה הממתינה להם בחדר אחר. המתנה יכולה לכלול ארוחת שטח מפנקת בסגנון על-האש, קשתות לד בצורת קרני חיות או כל גימיק אחר המתקשר ליער, ספארי וג'ונגל.

חוויה רב חושית מאתגרת ויש גם יתרונות נוספים

"למה יום הולדת ג'ונגל?" שואלים הורים שרק שואפים ליום הולדת רגוע בו יושבים כל הילדים במעגל סימטרי ושרים שירי יום הולדת בחינניות. להלן כמה הנחות יסוד לפיהן יום הולדת ג'ונגל הוא דווקא הדבר הנכון, כן, גם להורים ההיסטריים מבינינו:

בואו לא נהיה תמימים

בואו לא נצפה שוב שמסיבת יום הולדת תיראה כמו אולם הרצאות של סטודנטים בטוקיו, בואו לא נצפה שוב שהילדים לא ישפכו כוסת מיץ, בואו לא נצפה שמפת השולחן לא תימשך ואיתה כיבוד יום הולדת מושקע – אל הרצפה.

בואו נהיה ריאליים: מסיבת יום הולדת היא אירוע מאתגר המאגד מטען אנרגטי גבוה של קבוצת ילדים תוססת כמו פחית קוקה קולה מנוערת. אם לא נצפה לאוטופיה בלתי ניתנת למימוש, לא נתאכזב. וזאת בדיוק הסיבה ליזום אירוע ג'ונגלי ולתחום את הג'ונגל לתוך גבולות אפשריים. 

במקום שהאורחים יחריבו לכם את הבית

פעילות ג'ונגל היא פעילות שלרוב נערכת במרחב הפתוח. זו פעילות מרוכזת שמאפשרת לילדים לפרוק אנרגיה צבורה חיובית ולהיות עסוקים בפעילות מהנה.

הבעיה במסיבות יום הולדת ביתיות בסגנון בנאלי הוא שהילדים מתחילים להשתעמם באמצע התוכנית ומכאן ועד לשבירת אגרטל הקריסטל החדש בטעות אנוש מצערת: הדרך קצרה.

בפעילות ג'ונגל לעומת זאת, האנרגיות מנותבות לעשייה פעילה והילדים לא משתעממים לרגע. שורה תחתונה: הילדים ישתובבו כך או כך, עדיף לתת להם פעילות מוגדרת מהנה מאשר לתת לדמיון שלהם לנהל את מסיבת יום ההולדת.

יתרונות חינוכיים מובהקים

ג'ונגל נשמע לכם כמו מילה גסה? מדמיינים פעילות פרועה נטולת רסן? לא ולא. יום הולדת ג'ונגל הוא יום הולדת הכולל מבנה מסודר המפיק מהילדים את המיטב: לצורך הפעילות הם חייבים לפעול בצורה סינרגטית, לעזור זה לזה ולהגיע יחד, בדגש על יחד – לתוצאה הסופית. התוכנית כוללת מספר פעילות אותם כאמור, יש להשלים בזמן קצר. להלן סוגי הפעילויות המרכיבות יום הולד בסגנון ג'ונגל:

סוגי פעילויות ליום הולדת הישרדות

קפיצה במתנפחים בקונספט ג'ונגל

מתנפחים בסגנון ג'ונגל הם מתקנים אתגריים המעוצבים בשילוב של חיות אופייניות ועצים. המתקן משלב שטח קפיצה למספר ילדים בו זמנית ושטח גלישה אטרקטיבי. במהלך הפעילות יצטרכו הילדים לקפוץ לקצב המוזיקה תוך כדי איסוף כדורים הנזרקים מבחוץ. על הילדים להשלים איסוף של מספר כדורים מסוים כדי להגיע למשימה הבאה.

הכנת פופקורן בתנאי שטח

כאן יקבלו הילדים גרגרי תירס, בקבוק שמן, מלח אמצעים להכנת מדורה וסיר. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 10 ומעלה ותפוקח על ידי מבוגר אחראי. במהלך הפעילות יידרשו הילדים להצית את המדורה ולהניח את הפופקורן והשמן בסיר עד לביקוע והתנפחות הגרעינים לגרגרי פופקורן טריים ותפוחים. גם משימה זו תידרש להיעשות בזמן קצוב. 

יצירת ערסל מחבלים 

המשתתפים יקבלו חבלים, ציפה של שמיכה והנחיות לקשירת ערסל בין שני עצים. על משתתפי הג'ונגל להקים ערסל נוח ויציב בין העצים בתוך משך הזמן שנקבע.

האכלת בעל חיים אמיתי

במשימה זו יידרשו המשתתפים להתאים לבעל החיים את סוג האוכל המתאים ולהאכיל אותו בזהירות בתוך מסגרת הזמן שהוקצבה.

שחייה בבריכה מתנפחת בלי לגעת במכשולים צפים

כאן יידרשו הילדים ללבוש בגדי ים ולצאת לשחייה בבריכה גדולה (אפשרי: מתנפחת/על עמודים) כאשר המטרה היא לשחות מצד לצד בבריכה מבלי לגעת בשום חפץ צף. המכשולים במשימה הם: מצוף, כדור ים מתנפח, גלגל ים וכדורים צפים.

יום הולדת ג'ונגל – להפיק לבד או להיעזר במפעיל מקצועי?

יום הולדת בסגנון ג'ונגל ניתן בהחלט להפעיל לבד. כל מה שאתם זקוקים לו הוא קמצוץ של תעוזה, יכולות הנחיה ויצירתיות במציאת פתרונות שטח בזמן אמת. כמובן שאם תרצו להפעיל את היומולדת מבלי לקחת חלק פעיל בהדרכה ובניהול, תוכלו להיעזר במפעיל מבחוץ שיגיע ויהפוך את האירוע להרפתקאה מרתקת ומעוררת השראה. שימו לב כי חשוב לבחור במפעיל בעל רטוריקה טובה, יכולת שכנוע, ניהול, ארגון והפקה, כושר להתמודדות עם מצבי חירום ויכולות אלתור. נוסף על כך, חשוב לבחור מפעיל בעל ידע טכני לצורך טיפול תקלות במהלך האירוע.

כאן תוכלו לשקול את האפשרויות בהתאם לתכונות שלכם ולמסגרת התקציב. במידה ותרצו להוזיל עלויות, תמיד תוכלו לבצע שינוי בפעילויות הג'ונגל ולבצע אותם בצורה אלטרנטיבית בדגש על בחירה באטרקציות זולות ומהנות. 

כיפלנד: אטרקציות מובילות ליום הולדת ג'ונגל אותנטי

חברת כיפלנד מציעה מגוון סוגי אטרקציות לניהול יום הולדת ג'ונגל מקצועי: מתנפחים בסגנון ג'ונגל, פתרונות ישיבה מקוריים לשטח ופופים לעיצוב יום הולדת צבעוני בפארק. צרו קשר עוד היום עם נציגי החברה ובררו אילו אטרקציות תוכלו לשכור כדי להפיק יום הולדת הישרדותי עם פעילויות מגוונות. מזל טוב!

Leave A Reply