צמד המילים "ערב גיבוש" יכול ליצור אצלכם חשש, במיוחד אם נבחרתם להיות המארגנים. המטרות הכלליות של ערב גיבוש הן לעורר את המעורבות של העובדים, לחזק את תחושת השייכות שלהם, לתת להם זריקת מרץ קטנה ולעורר בהם השראה לפעולה. עם זאת התוצאות עשויות להשתנות מאירוע לאירוע: ישנם אירועים, שיגרמו למשתתפים להירדם על הכסאות ולהרגיש אכזבה, בעוד שאחרים יכולים להיות מרתקים והשפעתם תהיה בלתי נשכחת. 

אם גם אתם רוצים לתכנן ערב בלתי נשכח, הטיפים הבאים יעשו את העבודה. 

בחרו בחוויה בהתאמה אישית

בעולם השפע שבו אנו חיים, יש גם שפע של פעילויות גיבוש. במקום לבחור בפעילויות כלליות וגנריות, אתם יכולים ליצור לעובדים חוויה מותאמת אישית. פעילות גיבוש בהתאמה אישית תהפוך את האירוע לפחות מאולץ, ולגרום לכל העובדים להרגיש שהם חלק מהחוויה. 

עובדים שמשתתפים בערב גיבוש אינם צריכים להיות רק על תקן אורחים, הם צריכים להרגיש שותפים לחוויה. כך הצרכים שלהם יקבלו מענה טוב יותר והם ירגישו פעילים. כדי לבחור פעילות גיבוש נכונה אתם יכולים לעשות סקרים, לתשאל ולהבין מה העובדים היו רוצים להפיק מהחוויה ובהתאם לכך לתכנן את האירוע. בדרך זו גם הופכים את העובדים לשותפים בתכנון וגורמים להם להרגיש שדעתם חשובה. 

בחרו בחוויה בהתאמה אישית
בחרו בחוויה בהתאמה אישית

אל תוותרו על עיצוב סוחף

אם אתם רוצים ליצור חוויה בלתי נשכחת, עליכם לדגול בכך לכל אורך שלבי התכנון, ולרבות במהלך עיצוב המתחם שבו ייערך ערב הגיבוש. השתדלו לגרום לאורחים שלהם להרגיש שהם נכנסים למתחם מיוחד ולמשוך אותם לתוך הסיפור שאתם רוצים לספר להם.

עיצוב מיוחד ומרשים לא רק משאיר רושם, אלא שהוא מוציא את העובדים לחלוטין משגרת היום יום שלהם. אתם יכולים ליצור עבורם מציאות חדשה באמצעות תפאורה, אתם יכולים לשחק עם התאורה. תוכלו ליצור חוויה אינטראקטיבית או לבקש מהאורחים להשאיר את המכשירים הסלולריים שלהם בכניסה. יש המון דרכים להציע להם חוויה שונה ומיוחדת מכל אירוע שגרתי. זכרו כאשר אתם מקדישים תשומת לב לעיצוב ולפרטים הקטנים, כך תוכלו להשיג את תשומת ליבם של המשתתפים בערב הגיבוש שלכם. 

צרו אווירה אינטימית 

בכל אירוע, האווירה הנכונה היא זו שתיתן את הטון ותקבע את ההרגשה של העובדים. כאשר אתם יוצרים את האווירה הנכונה אתם מאפשרים למשתתפים להתחבר, לתקשר ולהרגיש קשר הרבה יותר אישי למותג שלכם. 

כדי ליצור אווירה אינטימית פשוט בחרו בפעילויות גיבוש שעוזרות למשתתפים לחבור זו לזה, לשתף פעולה, ליצור אינטראקציה עם משתתפים אחרים. אפשר לחלק אותם לקבוצות קטנות של כמה משתתפים בודדים בכל קבוצה, בין אם של צוותים קיימים, ובין אם ליצור צוותים של אנשים ממחלקות אחרות, שאין ביניהם תקשורת על בסיס יומיומי. 

בדרך זו תוכלו לפתח תחושת אמפתיה וקהילתיות בין העובדים, לגרום להם ליצור קשרים חדשים ולהעצים את הקשרים הקיימים. 

אל תשכחו לפנות לרגש

אם את רוצים ליצור ערב גיבוש בלתי נשכח, עליכם לבחור פעילויות גיבוש שפונות גם לרגש של העובדים ולא רק לראש. יש המון מחקרים שמעידים על כך שכאשר הרגשות ערים, תשומת הלב שמוקדשת לנושא הרבה יותר משמעותית, כך שהמידע נשמר בצורה טובה יותר.  

בנו אירועים מעוררי השראה, לא משנה איזו פעילות אתם בוחרים, יש המון  דרכים פשוטות לעורר את העובדים ואת תחושת המעורבות הרגשית שלהם. בין אם אלו סדנאות, נאומים, אטרקציות ועוד. ובשורה התחתונה, אם אתם רוצים שהאירוע יוגדר כהצלחה, עליכם ליצור חוויה שתיחרט בזיכרונם של העובדים ושהם ימשיכו לחשוב על המסרים שרציתם להעביר, זמן רב לאחר שהאירוע הסתיים.

Leave A Reply