כיום, בחברות שונות בשלל התעשיות הקיימות, רבים מבינים את החשיבות הרבה בפיתוח תרבות ארגונית וטיפוח של הקהילה שכוללת את כלל העובדים בצוות. אירועי חברה יכולים לשמש הזדמנות נהדרת לטיפוח האחווה בין אנשי הצוות וחיזוק הדינמיקה ביניהם. עם זאת, הבטחה של השתתפות פעילה ומעורבת באירוע יכולה להיות מורכבת. במאמר זה נפרט על כמה דרכים כיצד ניתן לקדם את המעורבות וההנאה במהלך אירועי חברה, כדי שהאירוע הבא שלכם יהיה מרתק ובלתי נשכח.

1. אטרקציות מגוונות – ליצירת אירועי חברה מבדרים ומהנים

דרך טובה לשפר את המעורבות של עובדים במהלך אירועי חברה היא לשלב אטרקציות ופעילויות שונות שיעודדו את העובדים גם להיות באינטראקציה אחד עם השני וגם לקחת חלק פעיל בתוך האירוע. יש שלל אטרקציות שונות שיכולות להתאים לטעמים מגוונים, וזה יכול לייצר שיתופי פעולה, חיבורים חדשים- וכמובן כיף גדול. הנה כמה דוגמאות של אטרקציות כאלה שאפשר לשלב באירוע הבא שלכם.

עמדות מציאות מדומה

עמדות מציאות מדומה- או בשמם הלועזי עמדות VR- מתאימות לא רק בתור אטרקציות לבר מצווה. מדובר באטרקציות שמבוגרים רבים יכולים ליהנות מהם בקלות. הם מאפשרים לאנשים לחקור עולמות וירטואליים מרתקים שנראים ומרגישים כמו הדבר האמיתי. אפשר למצוא סוגים שונים של פעילויות מציאות מדומה:

  1. סיורים בעולם: אפשר לצאת לסיורים במקומות שונים ברחבי העולם, מאטרקציות מרכזיות בערים מרכזיות ועד ג'ונגלים סבוכים שרגליים מעטות דרכו בהם- תמיד יהיה כיף לחקור מקומות חדשים. 
  1. יצירה בתלת ממד: לצייר זה כיף, אבל אי פעם יצא לכם לצייר בתלת ממד? אפשר להשתמש במברשות וצבעים שונים ולייצר במציאות מדומה יצירות אומנות גדולות ומרשימות מסביבכם. מדובר בחוויה ייחודית ומהנה שמפתחת יצירתיות.
  1. משחקים: אפשר גם לבחור שלל משחקים, ממשחקי הרפתקאות, דרך מרוצים ועד למשחקי קלפים. כל אלה מקבלים שדרוג משמעותי ברגע שהם מתקיימים במציאות מדומה.

משחקי שולחן

משחקי שולחן כמו הוקי אוויר, פינג פונג או כדורגל שולחן יכולים להיות אידיאליים עבור ייצור אינטראקציות בין אנשי צוות שבדרך כלל מתקשרים רק בענייני עבודה מקצועיים. מדובר במשחקים קלילים שלא מצריכים מאמץ ומיומנויות רבות מדי, אבל יכולים להיות כיפיים ואפילו לעורר יצר תחרותי. אפשר למצוא שלל אטרקציות כאלה אצל כיפלנד – אטרקציות לאירועים, שישמחו להציע לכם מהמגוון הרחב של משחקי שולחן שברשותם.

מכונות ארקייד

רוצים לייצר קצת נוסטלגיה אצל העובדים והעובדות שלכם? מכונות ארקייד הם הדבר. כולם אהבו לשחק בהן כשהיו ילדים ומתבגרים, וזאת דרך מקורית גם לגרום להם לחייך וליהנות וגם לייצר חיבור משותף עם הצוות סביב זיכרונות משותפים. יש סוגים שונים של מכונות ארקייד, לדוגמה פאקמן, והם מייצרים אווירה נינוחה וחיובית.

סימולטורים 

עוד דרך לשדרג אירועי חברה היא לשכור סימולטורים שונים. סימולטורים אלה, בין אם הם מרוצי מכוניות או סימולציות טיסה, יכולים להציע חוויה מרגשת ורב חושית. מבוגרים לגמרי יכולים ליהנות מכך ולחוש את פרץ האדרנלין הזה בגוף שלהם.

ביתני יריד

בין אם יש לכם אירוע חברה שמתרחש בפנים ובין אם אתם מארגנים אירועי חברה בחוץ, אפשר לבחור להוסיף ביתני יריד קלאסיים. מדובר בביתנים כמו בקרנבלים של פעם, עם משחקים ועמדות שונות, שיכולים להוות כיף לצעירים ומבוגרים כאחד. חלקם יכולים אף להיות מאתגרים, מה שיפעיל עוד יותר את צוות העובדים. שלא לדבר על זה שיוצאות תמונות מעולות מהאטרקציה הזו!

2. שילוב של פעילויות ואטרקציות שונות

כאשר אתם מקיימים אירועי חברה, חשוב לתת מענה להעדפות שונות. לכן בחירה של פעילות אחת או אטרקציה אחת בלבד היא לא מספיקה- כדאי לבחור לשלב כמה יחדיו. זה מעודד את העובדים לחקור פעילויות שונות ולהיות סקרנים יותר.

3. שילוב של אתגרים ותחרויות

דרך טובה לייצר השתתפות פעילה אל אירועי חברה היא לארגן תחרויות ואתגרים שיקדמו עבודת צוות ושיתוף פעולה, כולל תמריצים שונים. כאשר אנשים יודעים שהם צריכים לפעול למען יעד מסוים, לא משנה מהו, הם יהיו מכווננים יותר, קשובים יותר ופעילים יותר. כשאנשים עובדים לקראת מטרה משותפת זה יכול לעזור לטפח עבודת צוות, תקשורת טובה יותר וגם לייצר אצלם תחושת הישג. איזה תמריצים אפשר לתת? הנה כמה רעיונות.

  1. מתנה פיזית: אפשר להעניק מתנות שונות לחברי הקבוצה המנצחת.
  2. יום חופש: כולם אוהבים לקבל ימי חופש מהעבודה, ומדובר בתמריץ שרבים ייהנו ממנו.
  3. תרומה לעמותה לבחירה: מדובר בפרס שגם ילך למטרה טובה, וגם יעודד אנשים להשתתף בתחרות. 

4. יצירת מרחבי ישיבה ושיח

חשוב שבחלל בו האירוע מתקיים יהיו מקומות ישיבה נוחים שיאפשרו לאנשים לשבת ולתקשר אחד עם השני. אמנם נדמה במבט ראשון שזה יגרום לאנשים לא להשתתף בפעילות, אבל דווקא זה יהיה המרחב שיאפשר להם להרגיש בנוח ולהתניע את עצמם.

5. סדנאות אינטראקטיביות

בחרו לשלב סדנאות אינטראקטיביות שונות ומקוריות, שידרשו מהמשתתפים להיות אקטיביים, קשובים וגם להתנסות בדברים בעצמם. ככל שזה יהיה רחוק יותר ממה שהם חווים ביומיום שלהם, כך זה יהיה מהנה יותר עבורם. זאת יכולה להיות סדנת בישול אוכל אסייתי, סדנת צחוק, סדנת אימפרוב ועוד. קיימות המון דוגמאות לסדנאות שאפשר לבחור מביניהן שיאפשרו לעובדים ללמוד, להתנסות ולעסוק בחוויות חדשות ולא מוכרות.

6. תוכן של העובדים 

אם יש לכם אירועי חברה שמתוכננים זמן רב קדימה, אפשר לבקש מחלק מהעובדים לקחת חלק פעיל בתכנון, ואף בהעברה של סדנאות ופעילויות שונות. ידוע שאנשים הרבה יותר נלהבים ומעורבים ברגע שקולגות וחברים שלהם הם המארגנים- ולא הבוסים או הממסד. אפשר גם לבחור לערוך סקר בין העובדים בנוגע לפעילויות שונות ולתת להם לבחור מה הם הכי רוצים. דבר זה יבטיח שהאירוע יתאים להעדפות של העובדים, מה שיוביל למעורבות והנאה גבוהים יותר.

לסיכום

אירועי חברה הם אירועים משמעותיים בהם העובדים גם יכולים ליהנות ולשבור שגרה, גם יכולים לייצר קשרים ומערכות יחסים עם העובדים שלהם, וגם יכולים לצבור חוויות והתנסויות חדשות. ככל שהמעורבות שלהם תהיה גבוהה יותר, כך גם ההנאה שלהם תגדל בהתאם. לכן מומלץ לנקוט במספר צעדים שיגדילו את ההשתתפות שלהם, ביניהם שילוב של אטרקציות שונות, יצירת תחרויות עם תמריצים, עריכת סקרים לבחירת פעילויות ועוד. באופן זה ניתן יהיה להבטיח שכלל המשתתפים באירוע ייהנו- מה שבסוף יתרום למקום עבודה מגובש, נעים ופרודוקטיבי יותר.