ימי גיבוש הם דבר חשוב מאוד ויש להם משמעות רבה עבור המשתתפים ועבור המארגנים אשר שואפים להשיג מטרות מסויימות. כאשר ימי הגיבוש מאורגנים נכון הם מאפשרים ליצור חיבורים אישיים בין הילדים ולהפוך אותם מאוסף של פרטים לקבוצה הפועלת יחדיו לצורך השגת מטרות משותפות. גיבוש הוא דבר הכרחי במערכת החינוך ובכל מסגרת בה ישנם ילדים ובני נוער. הגיבוש מסייע להשתלבותם של הילדים, תורם למוטיבציה שלהם, לביטחון העצמי ולשיתוף פעולה בין הילדים. אלו הם דברים חשובים אשר בסופו של דבר באים לידי ביטוי בפעילות הבית ספרית היומיומית וחשוב מאוד להשקיע בגיבוש. הגיבוש במהותו הוא פעילות מהנה בעלת אופי קבוצתי. זוהי דרך מומלצת להתחיל את שנת הלימודים.

הפקת ימי גיבוש

לצורך הפקת ימי גיבוש מוצלחים ניתן להשתמש באטרקציות לימי גיבוש, כמו למשל שימוש בשולחנות משחק, מתקנים מתנפחים וסדנאות ODT לילדים. אלו הופכים את היום למהנה עבור כולם והם המתכון ליום גיבוש מוצלח. למשל באמצעות שולחנות משחק כמו ביליארד, פינג פונג, הוקי אוויר ואחרים ניתן להעסיק את הילדים במשחקים ותחרויות. משחקים אלו הם הרבה יותר טובים מכל משחקי המחשב מכיוון שיש בהם אינטראקציה חברתית. הילדים יכולים לשחק וליהנות ולבלות יחדיו ביחד עם חבריהם.

ניתן גם להשתמש במתקנים מתנפחים בהם הילדים יכולים לשחק ולהשתולל באופן חופשי, או להשתתף בהפעלות מאורגנות אשר עושות שימוש במתקנים המתנפחים. זוהי דרך מעולה עבור הילדים להתפרק ולשחרר לחצים, בהחלט דבר חשוב מאוד לצורך יום גיבוש מוצלח. המתקנים המתנפחים מוסיפים הרבה צבע ועניין לאירוע והילדים פשוט מתים עליהם. הם מגיעים במבחר צורות וגדלים וישנים כאלו המשלבים מים, פתרון מעולה לתקופות החמות.

שולחנות משחק ומתקנים מתנפחים הם בחלט אלמנטים חשובים אשר ניתן להשתמש בהם ומומלץ לעשות זאת בימי גיבוש. אך על מנת להפיק את המיטב מיום הגיבוש כדאי מאוד לשלב בו הפעלות ODT, כלומר הפעלות מאורגנות הנערכות מחוץ לכיתות הלימוד. מתקנים מתנפחים לצורך העניין יכולים להשתלב בפעילויות אלו, אך הרעיון הוא לשלב פעילויות מאורגנות עם מטרות קבוצתיות. פעילויות שכאלו מחייבות את הילדים לשלב ידיים ולשתף פעולה על מנת להשיג את מטרות המשחק. שיתוף פעולה הוא ערך שבהחלט נרצה להשיג בימי גיבוש וזוהי הדרך הטובה ביותר להטמיע אותו בקרב הילדים – במהלך המשחקים הם מבינים לבדם שזהו הדבר הנכון לעשות. כאשר זה הופך לתובנה פנימית זה ממשיך איתם אחר כך אל כיתות הלימוד.

על מנת להפיק את המיטב מיום הגיבוש מומלץ להטיל את מלאכת הארגון על אנשי חינוך המתעסקים בתחום זה של הפעלות לימי גיבוש. לא רק מבחינת ההיבט הלוגיסטי אלא גם מבחינת היכולת שלהם לקיים את ההפעלות הנכונות אשר מתאימות לשכבת הגיל ויכולות להשיג את המטרות של יום הגיבוש.

הפקת ימי גיבוש
הפקת ימי גיבוש

Leave A Reply