אם בעבר, ימי גיבוש נחשבו כ”מותרות” של חברה שיכלה לאפשר לעצמה להוציא את עובדיה ליום גיבוש. כיום, רוב החברות מבינות את המשמעות של יום זה וברובן פעילות זו היא בגדר חובה. מאמר זה יסביר מהם ימים אלו וכיצד הם תורמים.

מהם ימי גיבוש?
המטרה העיקרית של ימי גיבוש היא גיבוש כל האנשים שמשתתפים באירוע. אם בעבר, קהל היעד העיקרי של ימים אלו היה המגזר העסקי, בשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר ויותר אנשים המשתייכים לסקטור הפרטי פונים אל חברת המארגנת ימי גיבוש על מנת שתארגן עבורם בצורה היעילה, המהירה והמקצועית ביותר יום גיבוש לכל המשפחה או לקבוצת חברים שלא נפגשה זמן רב. יום גיבוש בדרך כלל נמשך משעות הבוקר עד אחר הצהרים או ערב.

ימי גיבוש- הקונספט
חשוב לדעת כי יש סוגים שונים של ימי גיבוש וכל חברה צריכה להגדיר מהי המטרה העיקרית לשמה היא מעוניינת ביום זה לעובדיה. יש חברות שמחליטות על יום גיבוש למגויסים החדשים של החברה וזאת על מנת שהם יכירו אחד את השני ואת מנהליה של החברה ואילו חברות אחרות מחליטות על יום גיבוש לעובדים הוותיקים וזאת על מנת “לשבור את הקרח” ולגרום למשב רוח רענן שיעזור להם להשתחרר מעייפות החומר והמתחים המאפיינים את היום יום בעבודה. כך או כך החברה המארגנת תבחר בקונספט שישלב כיף וחומר למחשבה למנהלים.
מחקרים מוכיחים כי ימי גיבוש הם חיוניים לשיפור התפוקה של העובדים בעבודה ובכדי לתת להם אפשרות “להתאוורר” מהשגרה היומיומית. אין ספק כי ימי גיבוש מסייעים במטרה של קירוב יחסי האנוש בחברה מצד אחד, ומצד שני מתן מרווח נשימה לעובדים, מה שגורם להם להעריך את החברה ולהבין שהעובד מהווה בה מרכיב חשוב, ומצד שני מאפשרים לו להגדיל את התפוקה במהלך העבודה ולהגביר את המוטיבציה לעשות זאת.

לסיכום, יש רשימה ארוכה של ימי גיבוש וכיום רוב החברות נוטות לפנות אל חברות המארגנות ימים אלו וזאת משום המקצועית, היעילות, המהירות והיכולת להתאים את הפעילויות של אותו יום לתקציב נתון. ימים אלו יכולים להיות מורכבים מטיולים, הרצאות מהנות, משחקי דינאמיקה בטבע, אימון קצר, מסיבות כיף לא שגרתיות ועוד.