סגווי הוא אחד מכלי הרכב האטרקטיביים ביותר לטיולים קצרים באתרים שונים בישראל. בשנים האחרונות ניתן לראות קבוצות תיירים רבות שמחליטות לשכור סגווי על מנת ליהנות עד הסוף מתחליף נפלא לטיול רגלי וכך גם קבוצות רבות של ישראלים.

מהו סגווי?
בעברית מכנים את הסגווי בשם 'רכינוע' וזאת משום הרכינה הנדרשת בו. כלי תחבורה זה מונע על ידי חשמל ומנווט על ידי רכינת הגוף. אם רוכנים קדימה כלי הרכב ינוע קדימה. אם רוכנים אחורה, הוא ינוע אחורה. המבנה שלו בנוי משני גלגלים גדולים ומאסיביים המחוברים על משטח בסיס עליו עומד הנוסע. כלי תחבורה זה תמיד יישאר מאוזן ויציב  וזאת משום חיישני השיפוע המיוחדים המותקנים בו והמהירות המקסימאלית אליה הוא יכול להגיע, עשרים עד שלושים קילומטרים. ההיכרות הראשונה של העולם עם סגווי הייתה בשנת 2001 על ידי הממציא שלו, דן קיימן. הוא פועל על מצבר והטעינה שלו נעשית באמצעות כבל חשמל במשך שמונה עד עשר שעות.

נעים מאוד- סגווי בישראל
רבים שמעו על סגווי וראו בטלוויזיה קבוצות של אנשים מטיילים ביפו העתיקה, בטיילת ארמון הנציב בירושלים ובעוד חלקים בארץ על סגווי. אלו שהתנסו בו מתארים אותו ככלי תחבורה אידיאלי לטיולים קצרים. כלי תחבורה בטיחותי שאינו מתהפך או מצריך הכשרה מסוימת טרם עלייה עליו.
בנוסף, מדובר על כלי תחבורה שמתאים לכמעט כל הגילאים. הסגווי מאושר על ידי משרד התחבורה משנת 2006 לנסיעה במסלולי אופניים, מדרכות ואזורים שונים שמיועדים להולכי רגל. הגיל המינימאלי של נסיעה על כלי תחבורה זה הוא 16 ואין צורך ברישיון כלשהו לנהיגה עליו. מהירות המקסימום המותרת בישראל היא 13 קילומטר לשעה. בישראל, ניתן ליהנות מנסיעה בו על ידי פנייה אל חברה שמציעה טיולי סגווי באתרים אטרקטיביים בערים המרכזיות והידועות של ישראל.
למידע נוסף, היכנסו לאתר של חברת זוזו:
http://www.zu-zu.co.il/

Leave A Reply