כל אחד רוצה להפוך את האירוע שלו לאירוע הכי מהנה שיש. אחת הדרכים לעשות זאת היא לשלב אטרקציות באירוע. אחד הסוגים החדשניים והמגניבים ביותר הוא אטרקציית מציאות מדומה. באמצעות משקפת אתם יכולים להרגיש שאתם נמצאים במקום אחר,  מבלי לעזוב את המקום. אז מה זה אומר מציאות מדומה, מהם היתרונות שלה ואיזה משחקים אפשר לשחק? נסקור את כל אלה ממש פה לפניכם.

מה זה מציאות מדומה?

מציאות מדומה, בראשי התיבות הלועזיים שלה VR, היא טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת לייצר סימולציה תלת מימדית שבה ניתן לקיים אינטראקציה באופן פיזי. באמצעות האביזרים הרלוונטיים אפשר לצפות בעולם דיגיטלי ולייצר תחושה רב חושית ששונה מהדרך הרגילה שבה אנחנו צורכים תוכן בדרך כלל. במקום לצפות בדברים שנמצאים על המסך, אנחנו נמצאים ״בתוך המסך״, כשהסביבה מקיפה אותנו. באמצעות השלטים שאנו מחזיקים בידיים שלנו בזמן הצפייה במציאות מדומה אנחנו יכולים לשלוט בדברים בתוך הסביבה הזו, אם זה ״לגעת״, ללחוץ וכדומה. 

בתוך מציאות מדומה אנחנו יכולים גם לבצע פעולות פיזיות, כמו ללכת או לקפוץ, והחיישנים מזהים את התזוזה שלנו כאילו היא מתרחשת בתוך הסביבה הווירטואלית. באופן זה ניתן ליצור אשליה משכנעת ביותר של מציאות, כך שהמשתמשים במציאות מדומה יכולים לחקור עולם חדש וליהנות ממנו.

לאיזה גילאים מתאימות עמדות מציאות מדומה?

אחד היתרונות המשמעותיים של מציאות מדומה הוא שהיא יכולה להתאים להרבה מאוד קבוצות גיל. מילדים ועד מבוגרים וקשישים, חוויית VR יכולה להיות מותאמת אישית לתחומי עניין והעדפות שונות.

  1. ילדים: מציאות מדומה יכולה להציע שלל משחקים אינטראקטיביים לילדים, שגם יגרמו להם ליהנות וגם יכולים להיות חינוכיים. יש משחקים שמעודדים יצירתיות ולמידה, חוויות שמעוררות סקרנות ועוד. סביבת מציאות מדומה היא גם טובה לילדים כי היא מאפשרת לחקור סביבות וירטואליות שונות בצורה בטוחה שלא מסכנת אותם.
  1. מבוגרים: עבור מבוגרים קיימות הרבה מאוד אפשרויות משחק מרתקות, סימולציות סוחפות וחוויות שוברות שגרה שיכולות לתת מענה לאנשים רבים. לדוגמה סימולטורים של טיסה, משחקי תפקידים וכדומה.
  1. הגיל השלישי: מציאות מדומה יכולה להתאים גם לאנשים מבוגרים יותר. יש אפילו חוויות VR שנועדו לסיוע בטיפולים בריאותיים שונים. עבור מבוגרים שקשה להם יותר לצאת מהבית, זה יכול לאפשר הרפתקה מיוחדת מבלי כל האי נוחות שכרוכה בנסיעות.

לאיזה אירועים מומלץ להוסיף חוויית VR?

עמדות מציאות מדומה יכולות להתאים להרבה מאוד אירועים בזכות המגוון הרחב של משחקים וחוויות שאפשר להטעין בהן. הנה כמה רעיונות לסוגי אירועים מתאימים: 

  1. אירועים עסקיים: באמצעות הוספת משחקי מציאות מדומה אפשר לשדרג כנסים ואירועי חברה. אם זה בשביל לעורר הנאה נוספת בקרב המשתתפים, למשוך אורחים נוספים להגיע או להראות את השירותים והמוצר שלכם בדרך מקורית – יש הרבה מאוד יתרונות לעמדות כאלה באירועים.
  1. מסיבות יום הולדת: אם אתם מחפשים אטרקציות לבר מצווה עמדת VR יכולה להיות מושלמת. צעירים אוהבים מאוד את עולם המציאות המדומה וזאת דרך להפוך את האירוע לכיפי ומרגש יותר. מתאים גם לבני נוער וגם לילדים צעירים יותר.
  1. אירועים חינוכיים: אם אתם מקיימים אירועים בבתי ספר, מכללות או מסגרות בלתי פורמליות ואתם רוצים להפוך את האירוע למושך ומקורי, עמדת מציאות מדומה יכולה להיות נהדרת ולעורר סקרנות.
  1. ירידים קהילתיים, פסטיבלים ואירועי פנאי אחרים: אם אתם מחפשים דרך להעשיר את עמדות הבילוי הרגילות של מתנפחים ומשחקים, עמדה אינטראקטיבית כזו יכולה להיות תוספת נהדרת שאנשים יעמדו בשבילה בתור.

איזה ציוד צריך כדי להפעיל עמדה כזו?

כדי שעמדת המציאות המדומה תהיה מצוידת כמו שצריך יש צורך בכמה פריטים, אותם חברות שונות כמו כיפלנד – אטרקציות לאירועים יוכלו לספק לכם. 

  1. משקפות: אתם צריכים משקפת VR שאנשים מרכיבים על עיניהם כך שהיא מכסה אותן היטב. המשקפות לרוב מגיעות עם אופציות מתכווננות כדי להתאים אותן לגודל הראש. דרך המשקפת מגיע גם הסאונד לאוזני המשתמשים.
  1. שלטים: עם השלטים שמחזיקים בידיים אפשר לשלוט בסביבת VR. הם מגיעים עם חיישני תנועה.
  1. מחשב או קונסולת משחקים: המשקפות והשלטים הם אלחוטיים אבל הם צריכים להתחבר למערכת חזקה עליה מותקנות חוויות ה- VR.

מהם היתרונות של המציאות המדומה?

בחירה של עמדות אלה לאירוע שלכם מגיעה עם אינספור יתרונות.

  1. חוויה בלתי נשכחת: לא מדובר בדבר שאנשים חווים ביומיום, וכך אתם מייצרים עבור כל האורחים שלכם חוויה ייחודית שהם לא ישכחו.
  1. יצירת מעורבות של המשתתפים: אנשים אוהבים לשחק במציאות מדומה, מה שמייצר הרבה יותר מעורבות מצידם. אף אחד לא ישתעמם באירוע שלכם…
  1. שבירת שגרה: אם אתם מחפשים אטרקציות לבת מצווה ששוברות שגרה, זה יכול להיות מעולה בשבילכם. אנחנו רגילים לראות את העולם בדרך אחת, והמשקפות מציעות לנו דרך חדשה!

איזה סוגי משחקים וחוויות אפשר למצוא בעמדות מציאות מדומה?

מדובר בעולם ומלואו עם הרבה מאוד אופציות שונות, ואתם יכולים להתאים בין קהל האירוע לבין סוג החוויה שתטעינו על המשקפות שלכם.

סיורים וירטואליים 

סיורים אלה מציעים לכם הזדמנות לטייל במקומות בכל רחבי העולם, לחקור אותם, וזאת מבלי להחתים דרכון. דרך נהדרת לראות מקומות שלא הייתם רואים אחרת ולהעשיר את עצמכם תרבותית.

משחקים לילדים

משחקי מציאות מדומה שמיועדים לילדים יכולים להציע כיף, הנאה ובידור. יש בהם צבעוניות, ויזואליה מושכת ולפעמים גם אלמנטים חינוכיים. זה יכול לעזור לילדים גם לפתח את המוטוריקה ואת החשיבה הקוגניטיבית שלהם, אז מדובר גם בדבר עם יתרונות מעבר להסחת הדעת!

ציור בתלת מימד

חוויית ציור במציאות מדומה היא יוצאת דופן. אתם יכולים לצייר בחלל סביבכם וליצור מודלים תלת ממדיים. אתם בוחרים את סוג המברשת, העובי, הצבע וכדומה. זאת דרך נהדרת לשחרר את היצירתיות שלכם. מתאים גם לילדים וגם למבוגרים!

משחקי קווסט

יש משחקי קווסט במציאות מדומה שיכולים לשלב סיפור עם סביבה דינמית. אפשר גם לשחק את המשחקים האלה בצוות וכך לייצר שיתופי פעולה.

משחקי VR למבוגרים

יש הרבה מאוד משחקים נוספים שיכולים להתאים למבוגרים. סימולציות ריאליסטיות של חוויות שונות, משחקים מוזיקליים ועוד – כל אלה יכולים להתאים לטעמים שונים.

לסיכום 

עמדת מציאות מדומה מציעה לכם הרבה מאוד אופציות מגוונות למשחקים ויתרונות רבים לצידם. עמדה כזו יכולה לשדרג אירוע באופן משמעותי ולהוסיף ריגוש והנאה רבים, על כן  כדאי לכם לשקול להוסיף אותה לאירוע הבא שלכם!

מציאות מדומה: העתיד של אטרקציות לאירועים