כשאנחנו סוגרים אירוע, ישנם דברים שאנחנו יכולים לבדוק – כדי לגלות אם המקום הוא באמת לטעמנו. על כן, בכתבה זו נביא כמה וכמה שאלות מנחות, שניתן להציג לבעלי המקום – כדי לקבל פרטים נוספים, שיאפשרו לנו לדעת באופן מודע ובהיר – אם למקום מסוים יש את מה שאנחנו רוצים.

סיפורי מוזמנים

נתחיל עתה בשאלה הראשונה – כמה מוזמנים ניתן, למעשה, להזמין?

אם לדוגמה יש לנו 100 מוזמנים, האם המקום יכול להכיל 100 מהם? מה לגבי 200? מה לגבי אורחים שלא חשבנו שיגיעו? ולבסוף, גם אם יש לנו 100 מוזמנים, האם המקום יכול להכיל בנוחות 150? לא כי אנחנו חושבים שיגיעו 50 איש שלא ציפינו לבואם, אלא כדי לראות ולוודא שיהיה מספיק מקום ומרחב לכולם.

אפשר להתייחס לזה קצת כמו לאוהל של 2 אנשים, שאמנם יכול להכיל, טכנית, 2 אנשים – אך כנראה מתאים ללינה נוחה של אדם אחד, כמו שאוהל של 4 אנשים, מתאים ללינה נוחה של כ-2 אנשים. כך גם אולם, יכול להכיל בצורה נוחה כמות מסוימת של אנשים, וחשוב לראות כמה.

על כן, אם וכאשר מגלים שהאולם יכול להכיל יותר מוזמנים ממה שתכננו, אפשר להניח בוודאות מסוימת – שיש בו מקום פנוי ומרווח, לחגיגות הערב.

באופן דומה, אך שונה – יש מקומות שמבקשים שהאירוע יכיל כמות מינימום של מוזמנים. אם זה מקום שאנחנו באמת רוצים לעשות בו את החתונה שלנו – והתנאי הזה מתאים מבחינתנו, אזי שזו שאלה שיש לשקול.

סיפורי מוזמנים
סיפורי מוזמנים

בהירות פיננסית

נושא הכספים יכול להיות מוסדר להלכה, מראש ולמפרע. ראשית כל, מתי מתבקש להתחיל לשלם? בכמה תשלומים? שנית כל, האם יש דמי ביטול? דמי ביטול לאולם, למקרה שמצאנו אולם טוב יותר – או שיש לנו תכניות אחרות לגבי החגיגה.

זה אמנם יכול להישמע קצת משונה לשאול מלכתחילה, באם ישנם דמי ביטול – אך כדאי להחזיק בתמונה המלאה, באופן בהיר – וזה יכול לבטא מקצועיות. באופן דומה, אפשר לשאול על ביטוח צד ג', אם כבר נמצאים בנושא.

נושאי אבטחה

ישנם דברים פרקטיים נוספים שאנחנו יכולים להביא לקדמת הבמה, כמו לשאול באם למקום יש רישיון עסק, כמו גם אבטחה. אבטחה יכולה להיות ברמת האנשים שיעמדו בכניסה, ומה לא – ויכולה להיות ברמת נהלי פינוי במקרי אש, וכיוצא בזה. נחמד לבדוק, ולו כדי להיראות מקצועיים, ולבחון מקצועיות של המקום. אם מדובר במקום חדש יחסית, שלא מהודק על הנהלים – אין זה אומר שיש להימנע ממנו, אבל שאלות מסוג אלו יכולות לחשוף אם כך הדבר.

הריהוט שבדבר

שאלה נהדרת להביא למנהלי האולם – האם יש ריהוט? כיוון, שאולם אירועים יכול להגיע עירום מרהיטים, ואותם אפשר להביא "מהבית", או מחברות השכרת ריהוט שונות. וישנם אולמות אירועים ברחבי הארץ שיכולים להגיע עם ריהוט קיים. הדבר יכול להיות נפלא, כאשר הריהוט באמת מתאים לקו העיצובי של המקום, מחמיא למרחב וניחן שיהיה נחמד להציג אותו באירוע עצמו.

חניות או לא להיות (בחניה)

מה לגבי חניה? אנשים יגיעו ברכבים. האם יש להם היכן לחנות? האם סידרנו את זה עבורם? הדבר יכול לאפשר מתנה נהדרת, לאורחים הנכנסים, ולספק להם נוחות ונגישות מיידית.

חזון האוכל הקדוש

אנחנו לא יכולים להגיד הרבה לגבי אוכל. כולנו יודעים מה שאנחנו יודעים לגבי אוכל. אם אנחנו מעדיפים בופה, שיהיה בופה. אם אנחנו מעדיפים הגשה אישית, שכך יהיה. אולי אפילו שילוב של השניים. 

יתרה מכך – מה אנחנו רוצים שיהיה בתפריט, האם אנחנו יכולים לקבל את זה? מהי איכות הבישול, האם ניתן לקבל טעימות? וכיוצא בזה. שאלות לגבי אוכל, יכולות להגיע מהחזון שלנו. איך אנחנו רואים את עצמנו מאכילים את האורחים בחתונה שלנו? על פי התמונה, ניתן להכין שאלות בהתאם, ולהפנות למנהלי האולם.

כך או כך, זהו טיפ שלדעתנו תקף על כל הרבדים. מהו החזון? מתוכו, נביא את השאלות, ונגלה מה מוצע. תודה על קריאתך.

Leave A Reply